SPOOON 1-2-3

Összeesés határán

2011. január 21. - Bezzegh Éva

Mielőtt bárki rosszra gondolna, személy nem érintett a történetben, ugyanis a történet központjában a szuflé áll. Nem a hagyományos értelmében, hanem hamis szuflé formájában. 

Maga a szuflé (eredeti írásmódban: soufflé) francia szó, jelentése: felfújt. Minden olyan sós és édes, sütőben, kis formákban sült fogásra használják, aminek az alap összetevőihez arányaiban sok tojást használunk. A szuflé legalább olyan egyszerű és változatos ételfajta, mint a muffin. Gyakorlatilag bármiből bármilyen alkalomra elkészíthető. A felfújt nevet pedig onnan kapta, hogy a hőkezelés során a tojás segítségével az étel felfújódik. Ez az állapot azonban sajnos nem tart tovább 5-10 percnél, mert utána a szuflé gyorsan összeesik. Szerencsére kis adagokban készül, így nem nagy kihívás a drámai átalakulás előtt eltűntetni. 

Én jelen esetben nem egy klasszikus állagú és hagyomásnyos célzattal készülő szufléban gondolkoztam. Egy gyors reggeli volt a terv, de valami újításra vágytam. Ez lett belőle:

SPENÓTOS-FETÁS TOJÁSSZUFLÉ REGGELIRE

Sajnos a fotózással én nem voltam elég gyors. Már kivettem a reggelit a sütőből, mikor nekiláttam a fényképezőgépet keresni. Azalatt pedig, amíg ráébredtem, hogy a kocsiban hagytam, és elindultam begyűjteni, a "szuflém" szépen lassan... vagy inkább csúfondáros módon gyorsan összeesett. Szerencsére ez az ízét nem befolyásolta.

hozzávalók

4 tojás

5dkg fetasajt (paleósok válasszanak érett sajtot - lehet parmezán)

2 gerezd fokhagyma

5dkg aprított leveles spenót (én a Tescoban veszem fagyasztva a kis nudlikba adagolt, aprított, bio leveles spenótot)

, frissen őrölt bors

1ek aprított friss vagy fagyasztott bazsalikom

parmezán

tálaláshoz friss zöldségek, igény szerint kenyér

A sütőt 170 fokra állítom

A tojást egy keverőtálban felverem, hozzáadom a spenótot és a fűszereket, belereszelem a fokhagymát és belemorzsolom a fetát. Jól összekeverem, kis formákba adagolom, reszelek rá parmezánt, és 15-20 percre sütőbe teszem. Amíg elkészül, bőven van ideje mindenkinek, hogy rendbe hozza magát, így aztán indulás előtt kultúráltan tudunk együtt reggelizni.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr8318089506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása