SPOOON 1-2-3

Büntetlen élvezet

2010. május 17. - Bezzegh Éva

Ezt a bejegyzést nem tudtam nem ezzel a képpel indítani, annyira él még bennem a hatás - elsősorban a látványé (az ízt már jól ismerem). Az összes sütim közül ez a lányom kedvence, mert iiiiiiiimádja a csokit - igazi csaj -, és mivel nincs benne egy deka liszt, sőt, cukor sem (az nálam a háztartásban, mint már írtam, amúgy sincs), mi, felnőttek is lelkiismret-furdalás nélkül vágunk bele mindannyian. A torta napközben elkészült, szép nappali fénynél le is fotóztam, aztán betettem a hűtőbe. Mikor a vacsorát követően fel akartam tálalni, akkor ötlött szembe, hogy a lemenő napnál milyen őrültes fényviszonyok vannak a dél-nyugati fekvésű teraszunkon, és ahelyett, hogy megálltam volna az asztalnál, a család legnagyobb csodálkozására tortástól átviharzottam előttük a színen, még a gépemet felkapva, egyenesen az ominózus teraszra, és a teraszkorláton egyensúlyoztatva elkezdtem lövöldözni a modellemet.

Kérem szépen, ezen a képen semmi tuning, semmi mahinálás nincs: ez a színtiszta valóság volt. Ahogy a nagy esők után a lemenő napban vöröslött az ég alja, az önmagában egy ámulatba ejtő látvány volt. És ahogy ez a fényes csokimázon visszatükröződött a még felhős kékfestő égszínnel kombinálva... Nem lehetett volna jobb alanyom ezeknek a színeknek a megörökítésére, mint ez a...

HABKÖNNYŰ CSOKIS-MÉZES DIÓTORTA

Hozzávaló

(persze minden bio)

25dkg dió

25g puha vaj

4 tojás

csipet

5ek méz/nyírfacukor

1/2 zacskó sütőpor

1 púpos ek kakaópor

A mázhoz:

100g min. 70% kakaótartalmú csoki

10g vaj

1ek víz

2ek méz/nyírfacukor

2dl kókusztej

10dkg dió

A torta elkészítése legalább olyan egyszerű, mint amilyen látványos a végeredmény. A sütőt 180 fokra beállítom. A 25dkg diót ledarálom, félreteszem. A tojások sárgáját a vajjal és a mézzel, no, meg egy elektromos habverő segítségével alaposan felverem, a sütőport, a diót és a kakaóport hozzákeverem, jól eldolgozom. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem, és óvatosan hozzáforgatom a diós masszához. Egy kerek tortaformát (kb. 20cm-s) kibélelek sütőpapírral, beleöntöm a "tésztát", és 30 percre beteszem az előmelegített sütőbe. Amikor megsült a torta, kiveszem, és hagyom hűlni egy kicsit, közben elkészítem a mázat. A diót késsel durvára darabolom, félreteszem. Egy edényben vizet melegítek, fölé teszek egy fémtálat, beletördelem a csokit, hozzáadom a vajat és a vizet, és addig kevergetem, míg a csoki teljesen fel nem olvad. A mézet és a kókusztejet is egyenletesen beledolgozom a csokikrémbe, végül hozzákeverem a durvára darabolt diót. A már kissé kihűlt tortát bevonom a mázzal, és pár órára hűtőbe teszem. 

Csokiimádók előnyben!

Éva

 

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr8018089230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dorci_spooon 2010.05.17. 21:39:34

nyammmi, Kollegina!
Ez fantasztikusan néz ki, na az enyém picikét snasszabb de az is isteni!

Éva_spooon 2010.05.17. 21:59:14

A kinézete amúgy egyszerű, de ezekkel a fényekkel.......... nem hittem el! Komolyat dobott a látványon a természet! Azért megnézném, hogy mennyire "snassz" az, amit Te kitojsz Magadból! ;)

Anyez 2010.05.18. 05:50:25

hmmmmmmmmm, jól hangzik, főleg, hogy 'paleolit' barát, a férj most így étkezik, azaz szénhidrát mentes majdnem.
szép a fotó!

Dorci_spooon 2010.05.18. 12:53:45

jaj az enyém tényleg tök snassz ehhez képest, főleg ezekkel a fényekkel, de majd meglátod. :D

Éva_spooon 2010.05.18. 19:25:23

Dorci, mindjárt - élve minden admin jogommal - kitörlöm a kommented mozzzzsmár, nnna!!! Toljad csak a variációkat egy témára!

Detti 2010.10.21. 08:49:36

Nemrég készült el, épp hűl. Remegve várom hogy megkóstoljam! (a csokimáz agyforgatóan finom - ezt éreztem, amikor belekóstoltam, megpördült belül a fejem :D )
pussz

Éva_spooon 2010.10.24. 11:59:57

Detti, a leglelkesebb spooon-felhasználó kategóriában már tuti dobogós vagy! Remélem, jó lett. Eddig mindenkinek bejött, aki megcsinálta. Saját találmány, ezért is vagyok rá ennyire büszke! :)))

Detti 2010.10.28. 06:00:31

Isteni lett! A csajok hüledeztek! Az a csokimáz a tetején... jajj nincs rá szó! :)
Köszi**

Detti 2010.10.28. 06:01:37

ja, már megint a csokimázat dicsértem.. :-/ imádom, hogy nem lisztes, én diórajongó vagyok amúgy is!

Éva_spooon 2010.10.29. 00:02:22

Örülök a sikerélményednek! A lányom is ezért rajong a legjobban!

Anyez 2010.12.07. 19:31:22

Évikém, megsütöttem ma a Zuram szülinapjára, next time megpróbálom a totál paleo verziót ( szendi szerint a méz is kompromisszum, a vaj meg a tejszín nem paleo) - helyette lehetne ghii és kókusztej esetleg...majd beszámolok.
Isteni amúgy, kösziiiiiiiiiiiiiii!

Éva_spooon 2010.12.07. 20:18:32

Ágikám, a tejszínt én lassan már mindenben leváltom kókusztejre (ahogy a legutóbbi receptek is mutatják). Egy bajom van csak vele, hogy nem találok tartósítószer-/antioxidáns-, szóval adakékanyag-menteset. A ghi az nem vajszármazék? Ilyen formán akkor, ha a vaj nem, a ghi hogy fér bele? A méz helyett nyírfacukor? Drága buli ez a paleozás, de tény, hogy kiváltható szinte minden. Ami részemről nem elhagyható, az a kefír, joghurt, sajt... paleo ide vagy oda. Azért örülök, hogy jól sikerült!
süti beállítások módosítása