SPOOON 1-2-3

Atipikus

2014. február 14. - Bezzegh Éva

Igen, ez nem egy sztereotíp magassarkús kaja, de különben is: le a sztereotípiákkal! Amióta paleózom, zsírt zsírral eszem: telített, telítetlent, növényit, állatit, ami belefér. Valahonnan kell az a kalória! Az étrendem csurig telt olajos magvakkal, halakkal, tepertővel, csülökkel, oldalassal, avokádóval, kolbászal, miegymással. Az erdmény: 1.5kg mínusz (a 48-ból), kisímult bőr, pihentségérzet, mindennek ellenálló immunrendszer. Nem csoda hát, ha a Sparban magát lefóliázott tálcán kínáló, hosszában metszett velős lábszár láttán azonnal bevillant Mautner Zsófi grillezett velőscsont ajánlása, amit anno a noltv.hu-n mutatott be, mint a londoni St. John étterem alapítójának, Fergus Hendersonnak a kreációját.

Ebben a lábszárban az volt a csodás, hogy bár a velő benne nem volt egy tetemes mennyiség, cserébe rajta volt még a vastag, zsíros bőr, így egy egymást remekül kiegészítő két lépcsős, ellentétes pólusú ételt csinálhattam belőle érdeklődés hiányában szigorúan magamnak... egy kicsit másképp.

KRÉMES GRILLEZETT BORJÚ CSONTVELŐ ÉS ROPOGÓSRA SÜLT BŐR KELETIES FŰSZERMÁRTOGATÓSSAL

hozzávalók

1 velős-bőrös borjú lábszárcsont

a fűszeres feltéthez

1 csokor korianderzöld

1cm frissen reszelt gyömbér

1/2 lilahagyma

1/2 lime leve

1/2tk

frissen őrölt bors

2 gerezd fokhagyma

5cm citromnád

1 friss piros chilipaprika

2ek olívaolaj

tálaláshoz extra só és kenyér (az én esetemben paleo bagett)

Zsófi útmutatását követve a csontokat egy sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a vágott felükkel felfelé, és 220 forkra előmelegített sütőben 12 percig sütöttem.

Amíg a velő sült, a mártogatós hozzávalóit felaprítottam, kifacsartam, lereszeltem - melyik mit kívánt, majd összekevertem.

A megsült velőt kiszedtem a csontból egy pirítósra, és kanalaztam rá a mártogatósból. 

A csontot a forró sütőbe visszatettem ezúttal a vágott felével lefelé, és egy fél óra alatt ugyanezen a hőfokon megsütöttem, majd további 15 percet még rágrilleztem, hogy igazán ropogós legyen a sült bőr. A csontról lefejtettem a felére összeugrott bőrt a maradék mártogatóssal együtt tüntettem el szőröstől-bőröstől a környezetem teljes megrökönyödésére... (Nyugalom, a szőr nagyjából leég róla.) :D

...Ha pedig ennék manapság csicseriborsót, egy adag hummuszba is mártogattam volna a kis roppanóst, hogy visszaidézzem az Anyukám mondtás srácok egykori Gourmet fesztiválos malacfülét.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr7518090336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása