SPOOON 1-2-3

Kimmidoll

2013. december 19. - Bezzegh Éva

Dóri. Kiru. Advent. Kimmidoll. Kedves. Köszönet. Boldog. Karácsony.

TOJÁSLIKŐRTORTA

hozzávalók

a tésztához

3 tojás

2ek krémméz/nyírfacukor

2ek mandulaliszt

1/2tk sütőpor

csipet

kevés vaj

a krémhez

3 tojás

1.5dl méz

2dl jó minőségű brandy

3.5dl zabtej

2dl kókusztej

1.5dl jó minőségű vaníliafagyi

12 zselatinlap

Mindegy, hogy a torta alapját vagy a krémjét készítjük el előbb. Én most a krémmel kezdem, aminek az alapja a három éve posztolt kókusztejes tojáslikőrreceptem, aminek készült egy csokis változata is... egyébként. A zselatinlapokat hideg vízbe áztatom, a fagyit kiveszem a fagyasztóból. A tojásokat kettéválasztom, a sárgáját fehéredésig verem a mézzel, majd lassú sugárban hozzádolgozom a brandyt. Ezután a kókusztejet, a zabtejet és a megolvadt fagyit elegyítem a mézes-tojásos-brandy-s alappal, végül a kinyomkodott, fél deci forróvízben csomómentesen feloldott zselatint keverem a tojáslikőrhöz. Az így elkészült krémet egy, a tésztának szánt tortaformával megegyező méretű és alakú kapcsos formába öntöm, aminek az alját előzetesen kibéleltem egy jól kifeszített folpackkal, és hagyom megdermedni.

A tésztához szintén a mézzel fehéredésig verem a tojássárgáját, majd hozzádolgozom a mandulalisztet és a sütőport. A tojásfehérjét a sóval kemény habbá verem, és óvatosan beleforgatom a mandulás masszába. A tortaformát kivajazom, és beleöntöm a tésztaalapot. Elegyengetem, majd 160 fokra előmelegített sütőbe tolom 40 percre. 

Az összeállításhoz krémet a forma oldalától elválasztom egy késsel, és leveszem a forma oldalát. A csokiréteget a tojáslikőrezselé tetejére fordítom, óvatosan lehúzom róla a papírt. A tésztát a csokira fordítom, majd egy hirelen mozdulattal az egész tortát megfordítom.

Díszítésnek én csillagsablonokat használtam, amit körbe szórtam frissen reszelt szerecsendióval, ezüst cukorgolyókkal és csokireszelékkel.

Boldog Karácsonyt!

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3518090270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása