SPOOON 1-2-3

Húsgombóctagine

2013. május 09. - Bezzegh Éva

Mind Évának, mind nekem volt szerencsénk vendégeskedni Mautner Zsófinál, nemrég indult tévéműsorában (Ízes élet). Remekül éreztem magam, az egész stáb rém kedves és profi. Én olaszt főztem, de egy jövőbeni esetleges újrázás alkalmával, ígéretem szerint, marokkói lesz a menü. Akár az alábbi fogás.

MAROKKÓI HÚSGOMBÓCRAGU

kell hozzá

30-40 dkg darálthús (csirke volt itthon, de vörös hússal szerintem jobb lenne)

egy doboz kockázott paradicsom

egy cukkíni

egy fej vöröshagyma

egy kanál római kömény

egy kávéskanál fahéj

néhány dl zsiradék (a húsgombócok sütéséhez)

olívaolaj

sóban érlelt citrom

egy marék petrezselyem- vagy korianderzöld (egész más ízt adnak a ragunak, mindkettő remek)

A húst csak sóval és borssal ízesítsd, gyúrj kis gombócokat, nem túl forró olajban/zsírban süsd meg őket, majd papírtörlőn tedd félre. Olívaolajon párold üvegesre az aprított hagymát, dobd hozzá a kockázott cukkínit, majd a tűzről félrehúzva az edényt szórd hozzá a porított köményt és a fahéjat. Pár másodperc alatt felszabadulnak az ízek, ezután jöhet a paradicsom. Sózd meg, s ha már forr, borítsd hozzá a húsgombócokat és főzd pár percig kis lángon (ezalatt a gombócok felpuhulnak, felmelegednek és magukba szívnak egy keveset az ízekből). Tálalás előtt keverd hozzá a vékonyra csíkozott érlelt citromhéjat és szórd meg petrezselyem- vagy korianderzölddel.

Kuszkusszal vagy magában.

Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr8618090152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása