SPOOON 1-2-3

Közkívánatra

2013. január 31. - Bezzegh Éva

Amikor a csilis-aszaltszilvás káposztakrémleves gondolatát kifőztem magamból, és megosztottam a FB oldalunkon, érkezett a kedves állandó Olvasónk, Stephanie kérdése, hogy ez a leves sós-e avagy savanyú. Én a válaszomba rögtön bele is foglaltam az ígéretet, hogy bár ez egy édes fogás, nemsokára elkészítem a savanyú változatát is. Nos, ím.

SAVANYÚKÁPOSZTA-KRÉMLEVES KOLBÁSZCHIPSSZEL

hozzávalók

1/2kg savanyúkáposzta (hordós, eredendően babérlevéllel, köménnyel, borssal fűszerezve általában)

3/4l víz

2 bio zöldségleveskocka

1ek méz/nyírfacukor

2dl kefír (elhagyható)

néhány szelet csípős csabai kolbász (lehet írígykedni - én a szüleim verhetetlen házi kolbászát használtam)

frissen őrölt bors

lilahagyma

A kápszosztát a vízzel és a leveskockával felteszem főni, és fedő alatt addig hagyom, hogy a káposzta majdnem megpuhuljon, de még legyen benne egy kis "roppanás". Mivel a káposzta eleve babérlevéllel, köménnyel, sóval, borssal fűszerezett, gyakorlatilag semmi különösebb ízesítést a leves nem fog igényelni. Amíg a káposzta fő, a kolbászt hajszálvékony karikákra vágom, és szárazon egy serpenyőbe teszem. A szeletek mindkét oldalát megpirítom, és hagyom őket kihűlni. Amikor a leves kész, leveszem a tűzről, kiemelem belőle a babérlevelet, egy botmixerrel krémesre pürésítem, a mézzel helyreállítom a savasságát, egy kevés kivételével elkeverem benne az egész kefírt, és tálalom. 

Tálalásnál a tányérokba mert levest megcsorgatom a maradék kefírrel, réhelyezem a ropogós kolbászchipszeket, csöpögtetek köréjük a kisült kolbászszaftból, és tekerek a levesre friss borsot. Aki szereti, turbózhatja még nyers lilahagymával díszítés és extra ízhatás gyanánt. Én ezt fotózás után tettem, úgyhogy ezért nincs a képen, de anélkül már nem is tudom elképzelni.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr1518090052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Detti 2013.02.15. 05:46:09

De jóóó! Épp van itthon felhasználatlanul. Holnap jól fog jönni a mai este után :)

Spooon 1...2...3! 2013.02.17. 22:07:21

Na, tessék! Milyen mai este után?! Te kivontad Magad a pálinkázásból!
süti beállítások módosítása