SPOOON 1-2-3

Szívem szerint...

2010. október 15. - Bezzegh Éva

Szívem szerint most beülnék egy kád forró vízbe, és... vagy inkább elmennék egy teljes lélek- és testregeneráló, egésznapos spa programra ahelyett, hogy mosogatok az egy hónapja lerokkant mosogatógépünk helyett. Szívem szerint hagynám az egész munkaerőpiacosdit abban bízva, hogy a dédelgetett kis álmom/álmunk pár év múlva jól jövedelmező vállalkozássá növi ki magát. Szívem szerint meg egyébként fognám a kis családomat, és elhúznék egy pár évre világot látni... szívem szerint. De ami a szívem szerint való, annak az eszem sokszor ellent kell, hogy mondjon, hisz mások a lehetőségeim.

Szívem szerint emellé a tészta mellé egy adag tökmagolajba és aprított bazsalikomba forgatott pár szelet körtét tettem volna salátaként kevés tört tökmaggal megszórva, de megintcsak mások voltak a lehetőségeim, mert az összes megmaradt körtémet náhány napja belesütöttem Gerdus gyömbéres-körtés sajttortájába. (Következő poszt.)

HÁROMSAJTOS-DIÓS KEMENCÉS TÉSZTA (ideális esetben bazsalikomos, tökmagos körtesalátával)

hozzávalók

20dkg spenótos tagliatelle (de bármilyen más tésztából is jó)

25dkg mascarpone sajt

10dkg gorgonzola sajt

10dkg dió

1ek aprított friss/fagyasztott bazsalikom

1/4 szerecsendió

2 gerezd fokhagyma

, frissen őrölt bors

10dkg parmezán sajt

díszítéshez tökmagolaj, bazsalikom és tökmag (plusz ideális esetben körte)

A tésztának felteszek vizet forrni, és a sütőt beállítom 180 fokra. Amikor a víz felforrt, megsózom, és beledobom a tésztát. A tagliatellének nagyon kevés idő kell, úgyhogy vigyázok, hogy ne főzzem túl. 

Amíg a tészta fő, összdobom a mártást. A doboz mascarponét egy keverőtálba fordítom, hozzátördelem a gozgonzolát, és villával alaposan összedolgozom a két sajtot. A diót késsel durvára vágom, és hozzáadom a sajtokhoz az aprított bazsalikommal, a zúzott fokhagymával, a frissen reszelt szerecsendióval és a sóval, borssal együtt. Jól elkeverem. Amikor a tészta kifőtt, úgy forrón összeforgatom a sajtmártással, hogy az teljesen szétolvadjon a tésztán, és mindenütt bevonja a szálait. Ezután egy hőálló tálba borítom az egészet, nagylyukú reszelőn át ráreszelem a parmezánt, és 25-30 percre betolom a sütőbe.

Én díszítésnek aprított bazsalikomot kevertem el tökmagolajjal, és abból húztam egy csíkot a tányérra, egy másik sávban pedig tökmagot szórtam a tészta mellé. Ha lett volna körtém, akkor ezek a díszítőelemek ízben is szerepet kaptak volna, mert mint fönt írtam, a bazsalikomos olajjal dresszingeltem volna a hámozatlan, vékony körteszeleteket, és a tökmagot rászórtam volna a tetejére, hogy így a saláta a tésztával együtt egy igazi őszi fogást eredményezzen. De, mint tudjuk, ha nagyanyámnak négy kereke lett volna...

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr7718089402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Melinda 2010.10.17. 20:42:04

mi lett a paleolit kúráddal?vagy csak főzöl és nem eszel?

Éva_spooon 2010.10.18. 11:39:53

Csak a családot "mérgezem": ők aznap este keleti fűszerezésű vöröslencsekrémlevest és ezt a diós-sajtos tésztát kapták - mindent, amit a paleoban nem lehet :D -, mert én csajos vendégségbe mentem. (Ahol sikerült picit letérnem az útról, persze...) De többnyire csak főzöm és nem eszem ezeket.
süti beállítások módosítása