SPOOON 1-2-3

Tűzoltás

2014. december 15. - Bezzegh Éva

Rohanós napjaim vannak. Van, hogy egyszerűen elfelejtek enni, inni. Aztán van, hogy annyi idő jut csak, hogy egy dobozban magamhoz veszem, amit pikk-pakk összedobtam, és a kocsiban, útközben, a piros lámpáknál diktálom magamba. Ez a saláta is egy ilyen tűzoltó megoldás volt extrém éhség csillapítására. Aztán más alkalommal felfedeztem, hogy a lenti villámgombóc milyen sokoldalú: tehetem ugyanis a salátán túl levesbe, keletiesbe vagy hagyományosba, szúrhatom nyársra és mártogathatom, tésztára is pakolhatom egy zöldségraguval, vagy pitába, szendvicsbe, tortillába tölthetem zöldségekkel.

SÜTŐBEN SÜLT GYÖMBÉRES HÚSGOMBÓC KORIANDERMAJONÉZZEL RUKOLAÁGYON

hozzávalók

2 marék rukola

a húsgombóchoz

400g darált sertéslapocka

1 vöröshagyma

4 gerezd fokhagyma

5cm gyömbér

1tk só

frissen őrölt bors

a majonézhez

1 tojássárgája

csipet

csipet szódabikarbóna

1ek lime-lé

1.5dl olívaolaj

1 csokor korianderzöld

A sütőt 180 fokra állítom. A darálthúst egy keverőtálba teszem, belereszelem a hagymát, a fokhagymát és a gyömbért, elkeverem a sóval és a borssal. Apró, 2-3cm átmérőjű gombócokat formálok, egy sütőpapírral bélelt tepsire teszem, és 10-15 perc alatt készre sütöm.

A majonézhez a tojássárgáját a sóval, a lime levével és egy evőkanál olívaolajjal egy habverő segítségével addig verem, hogy az emulzió összeálljon, innentől a maradék olajat apránként, lassú folyamban csorgatva folyamatos habverés mellett dolgozom hozzá az alaphoz, hogy a végén egy krémes állagú majonézt kapjak. A végén a korianderzöldet felaprítom, és hozzákeverem a majonézhez.

A kész gombócokat ezesetben rukolára halmoztam, nyakon öntöttem a korianderes majonézzel, bedobozoltam, megindultam vele.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr7518090434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása