SPOOON 1-2-3

Szívügyem

2014. december 15. - Bezzegh Éva

Néha a Rózsadomb Centerben lévő Sparban rálelek egy-egy különlegesebb darabra a húspultban, mint például a minap egy hatalmas marhaszívre.

Egy kínai mondás úgy tartja, hogy az embernek azt a típusú szervet érdemes enni, amit szeretne magán meggyógyítani. Nos, ez alapján nagyon sok embernek kéne manapság szívet ennie... Arról nem is beszélve, hogy egyébként tömény izom minimális zsírtartalommal, ami elkészítve marha egészséges lakoma!

Hazaérve a zsákmánnyal végiggondoltam, hogy mennyi mindent szeretnék kipróbálni belőle, ezért a megtisztítását követően többféle formában daraboltam és fagyaszottam le. A tervek szerint készül majd belőle savanyított marhaszív, szívszték, aminek pedig elsőre nekifutottam, az egy szív-satay. Mellé a szokásoktól eltérően nem mogyorómártást kínáltam, hanem egy krémes kókusztejes-gyömbéres karfiolpürét. Íme:

MARHASZÍV-SATAY KRÉMES KÓKUSZTEJES-GYÖMBÉRES KARFIOLPÜRÉVEL

hozzávalók

a satay-hoz

1/2kg marhaszív

1/2dl olívaolaj

2ek szezámolaj

2ek rizsecet

1/2dl szójaszósz

1tk kókuszcukor

csipet cayanne bors

1cm frissen reszelt gyömbér

1 gerezd zúzott fokhagyma

a püréhez

1 kisebb fej karfiol

1 kis fej vöröshagyma

1 gerezd fokhagyma

1 cm gyömbér

1/2 kocka vaj

2dl kókusztej

frissen őrölt bors

1kk őrölt koriander

A szívet megtisztítom, és vékony szalagokra vágom. Az olajból, szójaszószból, kókuszcukorból, fokhagymából, gyömbérből, rizsecetből, cayanne borsból és fokhagymából pácot készítek, amibe beleforgatom a szívszalagokat. Szobahőmérsékleten hagyom 20 percet pácolódni, majd nyársra húzom, és tűzforró vasserpenyőn minden oldalát 1 percig sütve elkészítem, tálalásig legalább 5 percet pihentetem.

Amíg a szív pácolódik, a karfiolt, a gyömbért és a hagymákat megtisztítom, fedarabolom, és gőz fölött lefedve puhára párolom. A kész zöldségeket aztán a vajjal a kókusztejjel és a fűszerekkel krémesre pürésítem.

A szívnyársakat a pürével forrón kínálom.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr8918090438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása