SPOOON 1-2-3

Reggelire saláta?

2013. június 20. - Bezzegh Éva

A minap olvastam a FB-on valaki bejegyzését, miszerint:

"Jaj, meleg van!
Jaj, hideg van!
Jaj, miért esik az eső, esne hó!
Jaj, miért esik hó, legyen meleg!
Jaj, meleg van!
Jaj, ez a meleg nem normális, essen eső!
Jaj, miért esik?
... 
Ez, b@sszátok meg, az időjárás! Mondhatjátok, hogy nem normális, de ő már évmilliók óta tudja, mit csinál, ti meg max. 50-80 éve vagytok itt... :-)" ...jót röhögtem.

Szóval a örüljünk neki, élvezzük, értékeljük a meleget a napsütést, tötlőtdjünk vele és minden hozadékával, mert aztán hosszú hónapokig megint nem lesz benne részünk, és aztán sajnálni fogjuk. Az ilyen táplálóbb ugyanakkor könnyű salátákat, ami most következik, pedig fogyasszuk bátran reggelire, amikor még nincs annyira meleg -napközben úgysem kívánunk nagyon mást. Olyankor csak igyunk sok folyadékot, együnk lehűtött gyümölcsöket és kellemes hűs leveseket, könnyű salátákat, hideg lisztmentes, nem hüvelyes főzelékeket... és maradjunk formában!

AVOKÁDÓS SPÁRGASALÁTA LÁGYTOJÁSSAL ÉS SZÁRÍTOTT TONHALSONKÁVAL ...akár reggelire

hozzávalók

1-1 marék zöldsaláta

1 csokor zöldspárga

1 avokádó

1/2 citrom leve

2-2ek olívaolaj

4 tojás

1 tálca szárított tonhalsonka (én a Spar polcain leltem rá erre a csodára)

, frissen őrölt bors

Ez egy végtelen egyszerű és gyors recept tele tápláló, finom hozzávalókkal. Percek alatt kész, és épp annyira tömít, amennyi még a nagy melegben elviselhető. Mi reggelire fogyasztottuk, de ebéd gyanánt is megállja a helyét.

Felteszek vizeket forrni - egyet a spárgának, egyet a tojásnak. A spárgák fás végét letörögetem, a zöldséget háromcentis darabokra vágom. Amikor a vizek forrnak, az egyikbe teszek egy teáskanál sót, és beledobom a spárgadarabokat. A másikba óvatosan beleemelem a tojásokat, hogy ne repedjenek meg. Innentől 2 perce van a spárgának és négy és fél a tojásnak. Ezalatt a spárgának előkészítek jeges vizet, amibe majd a blansírozást követően dobom, a tányérokban pedig megágyazok a salátalevelekkel.

A mikor a spárga "fölött eljárt az idő", leszűröm, és jeges vízbe teszem - ettől megőrzi a roppanósságát és a gyönyörű élénk zöld színét. Ha kihűlt, lecsöpögtetem, és rászórom a salátalevelekre. Amint a tojás is kész, azt is hideg vízbe teszem, és attól függően hagyom állni benne, hogy hideg vagy langyos tojással szeretném megkoronázni a salátámat. Amíg ezen hizitálok, meghámozom az avokádót, kiveszem a magját és szabálytalanul rávagdosom a spárgára, majd gyorsan megcsorgatom citromlével, hogy ne barnuljon meg. Jöhet az olívaolaj. Én a langyos tojás mellett döntöttem, úgyhogy itt ki is kaptam a vízből, megámoztam, és ketté hasítva a salátákra tetejére tettem, amit gyönyörűen beterített a szétfolyó sárgája. Só, frissen őrölt bors, végül a hanyagul a saláta tetejére tépkedett tonhalsonka zárta a művet.

Legnagyobb meglepetésemre a hatéves is képtpofára habzsolta. Még ilyet???

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3818090192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása