SPOOON 1-2-3

Uram. Atyám.

2013. április 26. - Bezzegh Éva

Mennyei. Ez a jelző a hat és fél éves Lolám száját hagyta el, mikor megkóstolta a lenti fogást. A legkisebb a maga másfél évével a szokásos kérést tudta minden falat után megfogalmazni, hogy "kapatok? kapatokkapatokkapatok?", miközben türelmetlenül nyúlt a tál után. Én meg csak annyit tudtam kinyögni: uram... atyám.

Mostanában nem sűrűn jutunk rákhoz - nagyon megdrágult. Most nem tudtam ellenállni neki. Mivel rajongásig imádom a thai ízeket, tudtam, hogy a zsákmány egy részét így szeretném elkészíteni, azt még nem tudtam pontosan, hogy mlyen formában. Aztán jött az ötlet. Elővettem a curryk és saláták elkészítésekor hagyományosan használt hozzávalókat: a lime-ot, halszószt, gyömbért, citromfüvet, korianderzöldet, kókusztejet. Benyúltam az előző esti fokhagymás rák után visszamadadt 20dkg rákért. A gyümölcsös tálból kacsingatott rám az egy darab avokádó, amit guacamolénak szántam, de mivel nem volt itthon lilahagyma, nem álltam neki - anélkül nem az igazi. Volt itthon még roppanós zellerszár és frissen vásárolt kókuszpehely. Össze is állt a kép, de erre nem számítottam...

LANGYOS THAI AVOKÁDÓ-RÁKSALÁTA KÓKUSZPEHELLYEL

hozzávalók

a pirított rákhoz

4ek olívaolaj

1kk

2 gerezd fokhagyma

2cm friss thai citromfű (más néven fenyérfű vagy citromnád)

200g tisztított rákfarok

az öntethez

1dl kókusztej

1 lime reszelt héja és a felének a leve

2cm frissen reszelt gyömbér

1ek halszósz

1/2kk méz

a salátához még

1 érett avokádó

1 szárzeller

1 csokor korianderzöld

1 marék kókuszpehely

frissen őrölt bors

Az egész maximum 10 percet vesz igénybe. Mindent tempósan és jó sorrendben kell csinálni, hogy pont egyszerre álljon készen a saláta összeállításra, és az avokádó se barnuljon meg.

A rákot bepácolom az olaj, a felaprított citromfű, a só és a reszelt fokhagyma keverékébe. Amíg az öntetet megcsinálom, addig hagyom állni a rákokat pácban, miközben egy nagy átmérőjű serpenyőt is jó forróra hevítek. Az öntethez a kókusztejbe belereszelem a fokhagymát, a gyömbért, a lime-héjat, belefacsarom a lime levét, hozzáadom a halszószt, a mézet, és jól elkeverem. A rákokat beledobom a páccal együtt a serpenyőbe, elterítem úgy, hogy a lehetőleg ne fedjék egymást, és két-három perc alatt megpirítom mindkét oldalukat. Amíg pirulnak, a zellerszárat megmosom, vékonyan felszeletelem, egy keverőtálba dobom. Az avokádót félbevágom, meghámozom, a magját kidobom, a feleket hosszában még egyszer elfelezem, majd centis darabokra vágom, küldöm a tálba a zellerszár után, és azonnal nyakonöntöm a lime-os, fűszeres, kókusztejjel, óvatosan össze is forgatom vele, hogy mindenhol bevonja az öntet, így nem fog megbarnulni az avokádó. Már csak a korianderzöldet kell durvára felaprítanom szárastól, amit a rákkal és a rák ízgazdag szaftjával együtt a salátához adok. Egy kanállal laza mozdulatokkal elkeverem a salátát, és kókuszpehellyel valamint frissen őrölt borssal megszórva tálalom is. (Igény szerint kókuszpelyhet bele is keverhetek a salátába, illetve chilivel is vadíthatom.)

Apának nem jutott. A nagylány azt kérdeztde, mikor csinálok legközelebb. A kicsi vágyakozva nézett rám a kiürült tányér fölött még mindig azt ismételgetve, hogy kaphat-e. Én meg továbbra sem tudtam egyebet kiejteni a számon, minthogy uramatyám.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3318090142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása