SPOOON 1-2-3

Főzelékimádat

2013. március 08. - Bezzegh Éva

Gyerekkoromban nem lehetett velem megetetni a főzelékeket. Talán már akkor is óckodtam tudatalatt a többnyire konzerv hüvelyesekből péppé főzőtt, sűrűn lisztezett borzalmaktól, vagy szimplán csak nem ízlettek. Most, hogy már saját háztartást vezetek és kedvemre kísérletezgethetek, nem is értem, miért nem aknázták ki anyáink ennek a kimondottan változatosan elkészíthető hungarikumnak az adottságait, és vittek több fantáziát az unásig egyformán készített főzelékek sorozatgyártásába.

MAJORÁNNÁS CÉKLAFŐZELÉK KECSKESAJTTAL

hozzávalók

3ek olívaolaj

1 vöröshagyma

2 közepes cékla

2 gerezd fokhagyma

1/2l zöldségalaplé

2dl (zab)tejszín

1ek szárított majoránna

feltétnek én kecskesajtot használtam

A főzelék elkészítése rendkívül egyszerű. Az olajat egy edényben felhevítem. A hagymát, a fokhagymát és a céklát megpucolom, a hagymát apróra vágom, hozzáadom az olajhoz, pár perc alatt megdinsztelem. Közben a céklát felkockázom, és a hagymához adom. Felöntöm az alaplével, belereszelem a fokhagymát, beleszórom a majoránnát, lefedem, és addig párolom, amíg meg nem puhul. Végül a főzelék felét lepürésítem (ez adja a sűrűsségét liszt helyett), hozzákeverem a tejszínt, és igény szerint még sózom, borsozom. Malachússal isteni. Én most a legkisebbnek csináltam ebédre, és egyszerűen egy darab krémes kecskesajtot kínáltam neki mellé.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr8518090100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása