SPOOON 1-2-3

Furcsa páros

2012. december 14. - Bezzegh Éva

Az oldalas és lencse párosítás a hagyományos magyar konyhában jólismert Szilveszterkor. A sört is szívesen társítjuk a sertéshúshoz. Leginkább kísérő gyanánt. Arra is láttunk már példát, hogy a sütőtököt keleties fűszerekkel hogyan házasítsuk, hogy finom legyen. De hogy jön össze a sör, az oldalas, a tök, a lencse, a keleties fűszerek és a Karácsony? Ennek egy nyitja van: a barna sör édeskés íze az a bizonyos lejtős ösvény, amivel áthidaljuk a problémát. A télies édes és különleges ízek, a narancs, a látvány pedig ünnepivé emelik a fogást. a Vakmerőnek indult az elgondolás - eredmény tekintetében sikeresnek bizonyult a kísérlet. Ehhez mondjuk szeretni kell legalább az oldalast, a tököt és a lencsét... együtt.

BARNASÖRBEN SÜLT OLDALAS KORIANDERES-SÜTŐTÖKÖS BELUGA LENCSESALÁTÁVAL

Egy ilyen próbálkozásom kb. 2 éve volt, amikor az egybensült majorannás-sörös malac mellé készítettem ezt a köretet annyi különbséggel, hogy ott a keleti fűszereket nem a húsra, hanem a tökre szórtam, így azok a salátát ízesítették. A nagy malacnál most is így járnék el. Érdekessége még ennek a receptnek, hogy miután elkészítettem (a blogra akkor vállalható fot hiányában nem került föl), Angélánál olvastam hasonlót. Anno be is kommentáltam a receptje alá, hogy egy rugóra jár az agyunk. ...Azóta Angéla meghódította a cukrászszakmát és a televíziót egyaránt. Nézzétek! Ritka egy tehetség!

hozzávalók

700g csontos oldalas

3 gerezd fokhagyma

a páchoz

2ek

1ek őrölt koriander

1ek őrölt római kömény

1/2tk cayanne bors

1 narancs leve és héja

2ek olívaolaj

a sütéshez

2dl barnasör

a salátához

1ek tökmagolaj + 1ek vaj

1 lilahagyma

1 kis sütőtök

20dkg beluga lencse

az öntethez

1/2dl tökmagolaj

1/2-1/2 lime és narancs leve és héja

1ek balzsamkrém

1 csokor korianderzöld durvára vágva

2-3 nappal a sütés előtt a pácot elkészítem, az oldalast megmosom, letörölgetem, és beleforgatom alaposan a pácba, majd lezárom, és hűtöben érlelem néhány napig. A sütés napján a sütőt 220 fokra beizzítom. Az oladalst kiemelem a pácból, lecsöpögtetem, és a csontos felével lefelé egy tespiben betolom sülni első körben 20 percre. 20 perc elteltével 160 fokra visszaveszem a sütő hőfokát, és még 60 percig sütöm benne a húst, ezúttal a másik oldalára fordítva. Egy löttyintés sörrel minden 20 percben meglocsolom.

Amíg a malac sül, elkészítem a salátát. Ehhez a lencsét megmosom, és háromszor annyi sós vízben felteszem főni. Meghámozom és picire felaprítom a hagymát és a tököt, majd a vaj és az olaj keverékén fedő alatt egy serpenyőben kevés sóval hintve puhára párolom. A lencsét leszűröm, lecsöpögtetem, és a tökhöz keverem. Az öntethez minden hozzávalót elegyítek, és még langyosan a salátához keverem.

Az oldalasra az utolsó 10 percben ráengedem a grillt vagy a 220 fokot újra, hogy szépen megpiruljon. Amint kivettem a sütőből, forrón szétkenem rajta a zúzott fokhagymát, és azonnal tálalom a hideg salátával kevés tökmagolajjal körbelocsolva.

Szilveszterre is ajánlom.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3318090022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása