SPOOON 1-2-3

Kecskekattanás

2012. június 03. - Bezzegh Éva

A biopiac. Az önmagában kattanás. Amikor már a kifejlett kritikai vénával és magas igényszinttel megáldott Kitzinger kollegina (többek között az Otthon Édes és a Hegyvidéki Napló blogok szerzője) is egy látogatást követően visszatérő vásárlójává válik, akkor az nem lehet rossz. Aztán jönnek a felfedezések a felfedezésen túl... belül... által. A kecskesajtos bajszos András (még tévedésből sem Lajsz), meg az ő kecskesajtjai. Korábban már posztoltam az egyik camembert jellegű kecskesajtjáról egy-egy ódát két recept formájában. Most egy másik penészes kecskeproduktumát kóstoltam. Kevésbé érett, keményebb textúrájú, barnás kérgű, morzsolható. Rebarbarával a hűtőben erre iheletett.

REBARBARÁS-PISZTÁCIÁS-KECSKESAJTOS LEPÉNY

hozzávalók

1 leveles tészta (lehetőleg minél kevesebb adalékkal - Tante Fanny egyik típusú levelestésztája ez például)

10-12 szál rebarbara

3ek olívaolaj

4-5ek nyírfacukor

15dkg morzsolható kecskesajt (lehet penésze vagy nem penészes)

1 marék natúr pisztácia (de ha csak pörkölt, sózott van kéznél, a sem tragédia)

10 ág firss kakukkfű (az sem baj, ha szárított)

frissen őrölt bors

3 szelet szárított sonka (én most pármait használtam, de ha lett volna Sonkamester sonkám, mindenképp azzal tolom - éljen a hazai!!!)

A sütőt 180 fokra izzítom. A levelestésztát (nekem mindig van a mélyhűtőben) egy tepsire sütőpapírostól kihengergetem. A rebarbarát megmosom, ötcentis csíkokra vágom, bedobom egy serpenyőbe az olajjal és a nyírfacukorral együtt, és csak addig hevítem dobva-rázva, amíg a nyírfacukor megolvad, és bevonja a rebarbarát. Semmiképp sem párolom meg a zöldséget!!! A rebarbarát az alatta képződött lével együtt elterítem a levelestésztán, egyenletesen szétmorzsolom rajta a sajtot, meghintem a durvára vágott pisztáciával és a kakukkfűvel, tekerek rá friss borsot, és 25 percre sütőbe teszem. Amíg sül, a sonkát egy tányéron betolom a mikróba, és 5 perc alatt ropogósra sütöm. Amikor a lepény elkészült, befejezésképp rámorzsolom a sonkát. Forrón tálalom reggelire vagy vendégvárónak, de ha marad belőle, ebédre vagy uzsonnára is csomagolható. Nekünk nem maradt...

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr4218089832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása