SPOOON 1-2-3

Bájbáj Szása!

2011. október 21. - Bezzegh Éva

Azaz: Ádi! Ha valamikor, hát most előrelátható, hogy muszáj lesz jó időre nélkülöznünk ezt a drága embert, ugyanis külhonba eszi a fene turnézni a kedvenc darabjával, a Szépség és a Szörnyeteggel. Vagy két hónapig lesz távol, ilyen hosszú eltáv esetén pedig dukál a búcsúparti. Készülünk minden finomsággal. A busás teendőim miatt hetek óta rajtam ülő alkotói válságnak is jót tett ez a "kényszer", mert megszületett az alábbi recept. Nem mondom, hogy nincs mit finomítani rajta - mondjuk a mandarinízt meg lehetne bátran duplázni a krémben -, de első próbálkozásnak elég jó lett (merthogy megdézsmáltuk a buli előtt). Kíváncsi vagyok, mit szólnak hozzá a többiek!

EGZOTIKUS DIÓTORTA SÜTŐTÖKÖS-MANDARINOS MASCARPONEKRÉMMEL

hozzávalók

a tésztához

200g dió

4 tojás

4ek méz

200g sütőtök

1 púpos ek teljeskiőrlésű liszt

1/2 zacskó sütőpor

1/2tk kurkuma

1/2 szerecsendió frissen reszelve

pici

kevés vaj

a krémhez

200g sütőtök

1/2l fűszeres párolólé (benne: 2 egész csillagánizs, 1 rúd fahéj, 1tk szerecsendióvirág, 1tk egész szegfűbors, 1tk egész szegfűszeg)

2 mandarin leve és reszelt héja

1ek naracsvirágvíz

1/2kg mascarpone

4ek méz

5 egész kardamom magja porítva

1tk őrölt csillagánizs

a díszítéshez

1 mandarin héja

1ek darált mák

száraz virág, levél és fahéjrúd

Először a tésztát készítem el. Ehhez különválasztom a tojás sárgáját és fehérjét. A sárgáját a mézzel alaposan felverem, amíg ki nem világosodik. A diót ledarálom, a sütőtököt nyersen lereszelem, és a fűszerekkel valamint a liszttel, a sütőporral együtt óvatosan beledolgozom a mézes tojássárgájába. A sütőt 160 fokra beállítom. A tojásfehérjét a sóval kemény habbá verem, és azt is a tésztaalapba forgatom. Egy kb. 20cm-es kapcsos tortaformát kivajazok, beleöntöm a masszát, és kb. egy órára beteszem sülni - tűpróbával ellenőrzöm, hogy kész-e.

A krém összeállításának majd csak akkor látok neki, amikor a tészta elkészült, kihűlt és így tölthető, de a tököt előre már megpárolhatom, hogy az is ki tudjon hűlni, mire sorra kerül. Ehhez a fél liter vizet fölteszem a fűszerekkel, fölé egy párolórácson érkeztetem a kb. 3cm-es kockákra vágott nyers tököt, lefedem, és nagyjából 10 perc alatt puhára párolom. Lefedve felhasználásig mehet a hűtőbe. (A fűszeres párolólevet sem hagyom kárba veszni: hozzáöntöm egy másik fél liter almateához, ízesítem, és gyertyafény mellett elszürcsölgetem elmerülve az illatokban, az ízekben, a hangulatokban, amit teremt.)

Amikor a tészta töltésre kész, a mascarponét a mézzel keményre, habosra verem. A tököt a mandarin kifacsart levével és a lereszelt héjával, a narancsvirágvízzel és a fűszerekkel egy robotgépben pürésítem, majd óvatosan beleforgatom a mézes mascarponéba. Gyönyörű barackvirág színe lesz. 

A torta tésztáját keresztbe ketté, de akár háromfelé vágom. A krémet a rétegeken szétosztom úgy, hogy a torta oldalát is körbe be tudjam vonni vele.

A végére marad a díszítés. Én mandarinhéjjal és darált mákkal szórtam meg a torta tetejét, ezek után két fahéjrudat és színben passzoló száraz virágot illetve leveleket helyeztem el valamiféle kompozícióban raja. De lehet variálni mandulával, ici-pici dísztökkel, vagy csinálhatunk barnacukorból, tökmagból, mandarinhéjból grillázst, amit összetörünk, és a szilánkokat beleszurkáljuk a torta tetejébe... végtelenek a lehetőségek. Én ősziesre, kicsit Halloween-esre vettem a figurát.

Jelentem, jómagam olyan ügyetlen voltam az összeállításnál, hogy a felső réteg háromfelé esett, úgy kellett összetákolnom a fotóhoz, de ízre, lehet azt mondani, hogy rendben volt. Majd holnap erősít vagy cáfol a nagyközönség. Addig tessenek nyugodtan kipróbálni.

Jó hétvégét!

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr4218089650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása