SPOOON 1-2-3

Sóskalandok

2011. május 02. - Bezzegh Éva

Ha a üzlet egyszer beindul...! Szó sincs itt üzletről, persze. Mármint ami a Spooont illeti. Egyszerűen csak adott egy adag déli éhség, egy (még mindig nagy) zsák friss sóska és egy jókora dózis kísérletező kedv. Azért annyira nem szaladtam messzire a gondolatokkal, csupán egy korábbi villámreceptemet (mentás-uborkás tonhalsaláta grillezett pitába töltve) alkottam újra az itthoni alapanyagokból.

SÓSKÁS-UBORKÁS TONHALSALÁTA SZÁRÍTOTT PARADICSOMOS-ÚJHAGYMÁS SAJTKRÉMMEL PITÁBA TÖLTVE

hozzávalók

4db pita (én a biopiacon találtam csodálatos teljeskiőrlésű lisztből készült pitát, amit ha megpirítok, kívül roppan, belül lágy)

A sajtkrémhez

1 doboz natúr sajtkrém (pl. Nádudvari)

1 szál újhagyma

5db olajban áztatott szárított paradicsom

A salátához

1/2 kígyóuborka

2 szál újhagyma

1 marék retek

2 marék friss sóskalevél

1 marék friss mentalevél

1/4kg konzerv tonhal (de citromban pácolt nyers tonhallal is isteni lehet - bár ezt én most egy jó darabig nem tesztelhetem)

1/4 citrom leve

4ek olívaolaj

A sajtkrémhez a hozzávalókat robotgépben összepürésítem. A pitákat a pirítóba teszem. Amíg elkészülnek, pont összedobom a salátát.

Ehhez a kígyóuborkát, retket és újhagymát megmosom, előbbit félcentis kockákra, utóbbiakat vékony félkarikákra vágom, és együtt egy nagy keverőtálba teszem. A sóskaleveleket alaposan átöblítem, lecsöpögtetem, és centis csíkokra vágom. A tonhal levét leöntöntöm, és a húsát a sóskával együtt a zöldségekhez adom. A mentát felaprítom, és megszórom vele a salátát. Végül a citromlével és az olívaolajjal az egészet megöntözöm, és jól összeforgatom.

A megpirult roppanós pitákról egy centis csíkot levágok, a zsebet kitárom, a belső falait megkenem a sajtkrémmel, és az üregét tisztességesen megtömködöm a salátával. Ennyi. Csak tudj leállni!

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr7118089550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása