SPOOON 1-2-3

"Törököt fogtunk..."

2011. április 06. - Bezzegh Éva

Ez volt az egyik szalagcím az emlékezetes (?), csípőtekerős, nem-hallom-a-zenét-ezért-ordibálokos Tarkan-coverem után. Török élmények terén ezen kívül két hét antalyai nyaralást tudok felmutatni, de az évek óta tervezett isztambuli hétvége várat magára. Jó sztori, hogy mikor megnyertük a Hal a tortánt Janza Katóval, ez az édes nekem adta a fődíjat - ami éppen egy isztambuli út volt. Aztán mindenki ment valahová: az utazási iroda csődbe, mi meg Isztambulba nem. Na majd.

Le fogom csekkolni odakint, hogy tényleg készítik-e a gyorséttermi kedvencem: a joghurtos padlizsánt. Bóbi, kérek beszámolót, hogyan sikerült!

JOGHURTOS PADLIZSÁNSALÁTA PIRÍTOTT RIZZSEL

Kell hozzá:

egy-két padlizsán

egy pohár jó minőségű joghurt (pl. Cserpes), vagy ha nem szereted, akkor tejföl

egy nagy gerezd fokhagyma

egy dl olívaolaj

fejenként 10 dkg illatos rizs (én jázmint használtam)

egy csokor petrezselyemzöld

A padlizsánt mosd meg alaposan, vágd nagyobb kockákra (a héját rajtahagyom, de Te levághatod). Áztasd hideg, sós vízbe.

Forrósíts egy-két evőkanál olajat, a rizs egy tizedét folyamatos kevergetés mellett pirítsd rajta barnára. Ne égjen oda, de kapjon egy kis pörkölt színt. Öntsd hozzá a maradék rizst, pár másodpercig pirítsd, majd önts hozzá kétszeres mennyiségű (10 dkg-onként 2 dl) hideg vizet. Forrald, amíg a víz és a rizs szintje összeér, ekkor húzd le a tűzről, fedd le, és hagyd puhulni a rizst legalább negyed órát. Ezalatt készítsd el a padlizsánt.

Melegíts (ne túl forróra) egy dl olívaolajat, kis adagokban süsd puhára padlizsánkockákat. Rengeteg olajat képes felszívni, Te döntöd el, mennyit öntesz hozzá. A kész török paradicsomot (milyen jól passzol ide a padlizsán régies neve, nem?) zúzott fokhagymával forgasd össze. Keverd hozzá a johurtot és az aprított petrezselymet.

Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr1518089540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorci_spooon 2011.04.06. 11:37:21

Ádi, két perce ettem az ominózus gyorsétteremben ugyanezt, és én is megkérdeztem (mert már sokszor csináltam otthon). Csak fokhagyma nincs benne, sóval, borssal olívaolajon megpirítják a padlizsánt kihűtik megszórják petrezselyemmel! Ennyi!:P De én is rakok bele mindig fokhagymát, van hogy koriandert is.
Nagyon jól néz ki és biztos fincsi volt!

Ádám spooon 2011.04.06. 13:15:33

Én mindig ugyanazon a helyen eszem, és ott pont az erős fokhagymásságát szeretem benne - ezek szerint nincs kanonizált recept. :-) Viszont annak örülök, ha megkérdezted és így csinálják, mert én csak próbáltam lemásolni.

Dorci_spooon 2011.04.06. 19:17:42

Akkor nem egyre gondoltunk a gyorsétterem (ahova én járok heti szinten kétszer ebédidőben az a körúton van közel a Jászaihoz :D) alatt, mert ott sohasenem fokhagymás. De tény, hogy én is a fokhagyma ízt imádom benne, azért csinálom fokhagymásan...

murdarat 2011.04.16. 21:36:27

Én nem ettem még máshol, de az itt leírtak szerint elkészítve zseniális.
köszönet. :)
süti beállítások módosítása