SPOOON 1-2-3

Vasárnapi Ebéd

2011. január 09. - Bezzegh Éva

A nagybetűs. Mondhatni, vezetékneve: Vasárnapi, keresztneve: Ebéd. A magyar szóhasználatban már-már kultikussá emelkedett kifejezés ebben a formában használatos alakja egyet jelent a hét utolsó napján a magyar háztartások többségében délidőben asztalra kerülő gőzölgő húslevesből, rántott hús-sült krumpli kombóból és valamilyen hagyományos magyar desszertből álló menüsorral. De nem nálunk. Nálunk a vasárnapi asztalra ezúttal egy fúziós étel került a tegnapi sushizás levezéteseképpen.

MOGYORÓS VÖRÖS HALCURRY SZÁRÍTOTT PARADICSOMMAL ÉS THAI BAZSALIKOMMAL

hozzávalók

3ek olívaolaj

2ek vörös currypaszta (én a legjobbat a Nagycsarnokban az Ázsiai boltban veszem)

1 doboz kókusztej (3-4dl)

3ek halszósz

1/2kg fehér húsú halfilé (nekem pangasius volt a fagyasztóban)

2 gerezd fokhagyma

6-8 szárított paradicsom (az olajban tárolt fajta)

2 marék törökmogyoró

1 lime leve és a fele lime héja

1 marék thai bazsalikom

2.5dl basmati rizs

tálaláláshoz 1/2 lime héja, 2 ek olívaolaj és néhány levél thai bazsalikom

Először a rizst készítem el - jól. (Áditól tanultam.) Bő 6dl hideg vízzel és 1tk sóval felteszem főni. Az első forrás után elzárom alatta a gázt, lefedem, és a következő 40-45 percben hozzá sem nyúlok. Hagyom, hogy a gőzben megpárolódjon, így jó "pörge" marad.

Amíg a rizs "fő a saját levében", elkészítem a curryt (ami, mint azt már jól megtanultuk, ugyebár, nem a fűszer, hanem a szószos ételfajta, a ragu keleti elnevezése). Az olajat egy wokban felforrósítom. A hagymát kockákra vágom, és az olajban a curry pasztával megdinsztelem. Amikor a hagyma már puha, felöntöm a kókusztejjel, hozzáadom a halszószt, belereszelem a fokhagymát, elkeverem, és felforralom. Közben a halat falatnyi darabokra vágom, a szárított paradicsomot pedig félcentis kockákra. A halat és a paradicsomot a fűszeres kókusztejbe forgatom, és közepes lángon főzöm kb. 20 percig. 20 perc után, amikor már a kókusztej is sűrű, szószos állagot vett fel, jöhet az ízesítés apróra vágott thai bazsalikommal, lime-lével, reszelt lime-héjjal, és ha szükséges, még egy kis extra halszósszal vagy sóval. A mogyórót durvára darabolom, és azt is a raguhoz adom. Aki pikánsan szereti tehet még bele chilit. Én a gyerek miatt nem turbóztam (...bár tegnap este az extra csípősen kért rákos pad thai-om felét ő ette meg úgy, hogy még én is tüzet okádtam tőle.) Innen már nem is főzöm nagyon, csak hagyom állni kicsit a még meleg tűzhelyen.

Ha a rizs fölött is eljárt már a kiszabott idő, leemelhetem a fedőt, és jöhet a tálalás.

A magam részéről a nemrég vásárolt pöpec kis tálalógyűrűmet előkaptam, rátettem a tányér közepére, 2/3-ig megpakoltam a rizzsel, alalposan lenyomkodtam, majd púposan rákanalaztam a halragut. A maradék lime-héjból egy éles késsel kikanyarítottam a kesernyés fehér részt, és nagyon vékonyan felcsíkoztam. Ezen felül pár levél thai bazsalikomot dobtam a mozsaramba egy löttyintés olívaolajjal, és alaposan összedolgoztam a kettőt. A rizs-currytoronyról lerántottam a gyűrűt, megdíszítettem a lime-héjjal, és körbecsöpögtettem a bazsalikomos olajjal. Utólag jutott eszembe, hogy egy kevés extra dturvára tört törökmogyoróval is körbefuttathattam volna, de azért így is meg lehetett enni. :)

BÚÉK!

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr9018089492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása