SPOOON 1-2-3

Pikáns párperces

2010. október 23. - Bezzegh Éva

Nem mindig van fantáziám a főzéshez. Van, hogy napokig ihletkrízisben vagyok, és vagy a standard, jól bevált párperces hús-, tészta- és krémleves recepteket kapkodom elő, vagy - ha még fáradt/lusta is vagyok -, akkor jönnek a hideg kaják, mint sajjtál, gyümölcssali, magvak, szendvicsek.

Az elmúlt pár nap igen sűrű volt. A munkakereséssel egy ideje felvállaltan felhagytam, ehelyett 100%-osan belevetettem magam a saját projektem/-ünk megvalósításába, ami ebben a fázisban már és innentől komoly elszántságot, teherbírást, fókuszt... azaz teljes embert kíván az elkövetkezendő egy-másfél évben. Az új perspektíva, az agytekervényeim újbóli intenzív használata, a munka élménye és a projektbe vetett hitem nagy energiákkal tölt fel egyfelől, másfelől persze fizikailag lefáraszt, ezért mostanában több volt az éttermi látogatás - amiért amúgy rajongok -, és kevesebb a fakanálforgatás itthon.

KELETI FORRÓ SÜLT RÉPASALÁTA SZEZÁMMAGGAL

hozzávalók

2cs zsenge répa szárával

1cs újhagyma

4dkg vaj (ha van kéznél ghee, még jobb)

2ek szójaszósz

1ek tamarind

1ek brandy

1 chilipaprika (elhagyható)

2ek szezámmag

A répákat meghámozom, rajta hagyva a zöldjéből egy centit, és hosszában félbe/negyedbe vágom. Az újhagymát megtisztítom, hosszában félbe vágom, és vagy tovább hosszában negyedbe szelem, vagy feldarabolom. A serpenyőt/wokot felforrósítom, és egyszerre dobom bele a vajat a hagymával és a répával. A vaj egy pillanat alatt megolvad - kicsit megrázogatom az edényt, hogy mindeütt bevonja a zöldségeket. Jöhet a szójaszósz, a tamarind, a brandy és - ha szeretjük az erőset - a kimagozott, aprított chili. Még két percig sütöm a répát dobva-rázva, aztán tányérra teszem, és meghintem szezámmaggal.

Én magában ettem salátaként, de össze lehet sütni rákkal, csirkével, vagy köret gyanánt feltálalható kacsa, bárány, egyéb mellé.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr10018089412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása