SPOOON 1-2-3

Mint majom a farkának

2015. április 09. - Bezzegh Éva

Egy parádés decemberi Sena koncert után estünk be az egyik kedvenc belvárosi helyemre gyozázni. Pechünkre épp, hogy csak lecsúsztunk a vacsora lehetőségéről: az orrunk előtt zárt a konyha. A tulaj talán a régi ismerettségre való tekintettel, és persze mert amúgy remek vendéglátó, a segítségünkre sietett, és megmentett minket az éhenhalástól. Utána csak jöttek... és jöttek... és jöttek a koktélok. Majd a végén egy csavar, ami során még fizetni sem engedett. Természetesen ezt nem hagyhattam megtorlás nélkül, és egy hétköznapra eső vacsorameghívással viszonoztam a kedvességet. Az este olyan parédésan sikerült, hogy a mai napig emlegetjük... de a csíkos köntösben minket rendszerint csendre intő szomszédok is!

A menü pedig: vendégvárónak ropogósra sült malacbőrt készítettem hummusszal, amit a lenti saláta követett. Levesnek narancsos sütőtökkrémlevest tálaltam, főételnek a nagy népszerűségnek örvendő lassan sült ázsiai oldalasomat kurkumás vöröslencsepürével, csicsókacshipsszel és távol-keleti édesköménysalátával. Desszert gyanánt végezetül egy banánalapú csokifagyit kínáltam kávécsókkal és házi granolával. Az ilyen esték sikerét nekem mindig az mutatja a legjobban egyfelől, ha nincs maradék, másfelől pedig ha aznap/másnap jönnek a receptkérő üzenetek és telefonhívások. Egy morzsa nem maradt a vendégek után, és menetrend szerint be is futottak az segélykérő üzenetek innen is, onnan is. Örültem is neki... mint majom a farkának. 

FAHÉJAS MANDARIN-LICHISALÁTA ROZÉ/FÜSTÖLT KACSAMELLEL

 

hozzávalók

20dkg lichi

20dkg mandarin

1 lilahagyma

1tk fahéj

1 kacsamell

só, bors

vöröshagymacsíra vagy fekete szezámmag

Az egy napja besózott kacsát egy serpenyőben 20 percen át bőrén pirítom a legalacsonyabb lángon, időnként leöntöm róla a zsírt. (Vagy megfüstölöm az itt leírtak szerint.) Közben a gyömölcsöket és a hagymát megtisztítom, felkockázom, fahéjjal fűszerezem, és alaposan összeforgatom, tálakba adagolom. A kacsát húsz perc után megfordítom, és a legnagyobb lángon 2 percig sütöm. 5 percet pihentetem, majd vékony szeletekre vágom, és a salátára halmozom. Fekete szezámmaggal vagy vöröshagymacsírával díszítem... a képen nekem most mindkettő elmaradt.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr118090504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása