SPOOON 1-2-3

Japán húsvét?!

2015. április 03. - Bezzegh Éva

Igen, ez egy elég komoly vallási és kultúrális ellentmondás lenne önmagában, de ha a való életben nem is, ez az alkalmi házasság a fúziós konyha eszközeivel megteremthető. Az ihletet a minap a Terminálban kóstolt kacsa tataki adta, ami fogásból a pácolt gyömbér-szójaszósz-hagymachipsz hármasát emeltem át ide, amit a húsvétra jellemző füstölt ízekkel párosítottam sonka helyett surf and turf formában ezúttal füstült lazac és füstölt libamáj felhasználásával. Ezek persze kiáltottak a tormáért, de a japán konyhában megszokott wasabi helyett hagyományos reszelt tormával kanyarítottam vissza a tányért Európába. És ha már füst íz, meg torma, akkor persze tojás, abból is fürj illetve retek, de csíra formájában... az egész kompozíció mellé meg csak a poén kedvéért fafülgomba került. A frissen Japánból hazaérkező vedégeink azzal summázták: "Tökéletesen hozza Japán ízeit." ...és mégis én a húsvétot látom benne. A magam módján.

JAPÁN IHETÉSŰ HÚSVÉTI FÜSTÖLT LAZAC-LIBAMÁJTÁNYÉR FÜRJTOJÁSSAL, TORMÁVAL, GYÖMBÉRREL, RETEKCSÍRÁVAL

hozzávalók

1 füstölt, fűszeres libamáj (Culinaris)

20dkg füstölt lazac

1 marék szárított fafülgomba

1 cékla 

1dl szójaszósz

8db fürjtojás

1 marék retekcsíra

2-3ek tökmagolaj

2-3ek hagymachipsz

2ek szárított alga

2ek pácolt gyömbér

1ek frissen reszelt torma

saláta

A fafülgombát 20 percre hideg vízbe áztatom, majd tíz perc alatt puhára főzöm, lecsöpögtetem, félreteszem. A tojást két perc alatt félkeményre főzöm. A cékla levét gyümölcscentrifugával kipréselem, és pár percet marinálom benne a lazacdarabokat - már ha egy szép bíborszínt szeretnék. (Én így is tálaltam a vacsorához, viszont a másnapi napfényben történő fotózáshoz egy éjszakára benne hagytam a lazacot a pácban, ami így mélybordó színt öltött. Ízben nem jelentett különbséget, de látványra szebb, ha csak pár percig marináljuk a halat.) A májat vékony szeletekre vágom, és elhelyezem a tányérokon, mellé teszek a fafülgombából. Ráfektetem a pácolt halszeleteket. Körbeöntöm kevés szójaszósszal és tökmagolajjal. A kompozíció egyik végébe halmozok a tormából, a másikba a gyömbérből. A tálat meghintem a hagymachipsszel, félbevágott, megpucolt tojásfeleket rendezek el a hal és a máj körült, amire retekcsírát halmozok. Igény szerint egy-egy salátalevelet is tehetek a tányérra.

Kellemes ünnepeket!

Éva 

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr8218090514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása