SPOOON 1-2-3

Mézes Finomságok

2014. május 05. - Bezzegh Éva

Felfedeztem egy blogot. Egy fantasztikus blogot telis tele nyálcsorgató paleo finomságokkal. De ha a receptelnevezések illetve a hozzávalók listája nem indítaná be a sűrű nyálelválasztást, akkor a képek láttán klaviatúra... monitor... szem... száj egész biztos nem marad szárazon.

Az ottani tallózásom során akadtam rá egy tárkonyos majonézes káposzta-pulyka salátára, ami ugyan egész más irányban, de megihletett. A káposztát nyersen salátában nagyon szeretem, és bár pulykapárti épp nem vagyok, a csirkével remekül el tudom képzelni párban. A két recept között gyakorlatilag a végére a káposztán túl nem sok hasonlóság maradt, és bár biztos vagyok benne, hogy Orsi fogása is rendkívül finom, én magam elkalandoztam teljes másfelé.

FANYAR CSIRKÉS KÁPOSZTASALÁTA PIRÍTOTT TÖRÖKMOGYORÓVAL

hozzávalók

a salátához

1 kis fej lilakáposzta

3 szál újhagyma

3 zellerszár

1 marék magozott olívabogyó

3-4 grillezett csirkemell (én napokig pécoltam fokhagymás-citromos joghurtban, úgy sütöttem meg)

10dkg pirított törökmogyoró

az öntethez

2dl natúr joghurt

1dl olívaolaj

1 citrom leve és reszelt héja

4ek kapribogyó

3 gerezd fokhagyma

1kk

Ha van maradék grillezett csirkemellem/-combom, azt használom, ha nincs, sütök néhányat. A káposztát megmosom, felnégyelem, a torzsáját kivágom, és a zellerszárral illetve az újhagymával együtt nagyon vékonyan felszeletelem, egy keverőtálba teszem. Hozzáadom az olajbogyót és a törökmogyorót (lehet durvára aprítva, lehet egészben, ahogy tetszik) illetve a szeletelt csirkét. Az öntethez a kapribogyót felaprítom, a fokhagymát lereszelem, és az öntet többi hozzávalójával elkeverem, ami öntetet aztán ráborítok a salátára, és az egészet alaposan összeforgatom, majd tálalom is.

Tipp: nálunk a gyerekek is együltő helyükben megették, mert nem salátaként, hanem tortillába tekerve kínáltam nekik. Ennyi múlik a tálaláson.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr1918090398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása