SPOOON 1-2-3

Maga a Húsvét!

2014. április 03. - Bezzegh Éva

Számomra a Húsvét bárány nélkül nem teljes. A sonka, a tojásételek sem hiányozhatnak az asztalról, de báránysült, ami egyébként az év bármely szakában királyi lakomának számít nálam, az ilyenkor is megkoronázza az ünnepi étkeket. Semmi nem fogható a bárány ízéhez, talán pont ezért ugyanolyan megosztó, mint a koriander: valaki vagy szereti, vagy utálja. Én akár mindennap el tudnám képzleni leginkább sütve egészben, darabokban vagy kofta formájában. A báránysült nagyon szereti maga mellett a tavaszi zöldeket, a fanyar, könnyű ízeket, ezért ideális kísérői az ilyenkor termő zöldségek.

Idén rendkívül szerencsések voltunk, és a baudajenői barátaink révén szert tettünk egy egész állatra darabokban, ami előző nap még a szomszédjukban legelészet... szegény. Elsőkörben a legfejedelmibb részét, a gerincét készítettem el (...túl egy hangyányit) egészben sütve. 

EGYBEN SÜLT BÁRÁNY CITRUSOS SPÁRGA-KARALÁBÉ-RETEK SALÁTÁVAL

hozzávalók

a bárányhoz

1 egész báránygerinc

1/2dl olívaolaj

1/2dl száraz fehérbor

1tk

1/2 citrom leve

4 babérlevél

néhány ág friss rozmaring

1ek egész borókabogyó

a salátához

1 csomag zöldspárga

1 fej karalábé

4 retek

3 szál újhagyma

néhány szál zöldborsóvirág

az öntethez

1 citrom leve és reszelt héja

1/2dl olívaolaj

1 tojássárgája

1kk

1ek aprított (fokhagyma)snidling

A báránygerincet a hártyáktól megtisztítom, megmosom, megtörölgetem. A borókabogyót az előzetsesen kézzel összemorzsolt babérlevéllel és az összetépkedett rozmaringlevelekkel mozsárban összetöröm, majd a pác többi hozzávalójával alaposan elkeverem, végül a bárányra öntöm, amit egy passzentos dobozba zárok. A doboz tartalmát alaposan összerázom, és két napra hűtőbe teszem, alkalmanként megrázogatva.

A sütés napján a bárányt előveszem, letörölgetem, majd egy tepsin 250 fokra előmelegített sütőbe teszem 25-30 percre. (Nekem sikerült elbambulnom, és 40 percig bent hagynom, sajnos túl is készült, de így is isteni finom volt, csak a rózsaszínségét hiányoltam.) 

A sütés ideje alatt a spárgákat megmosom, a fás végüket letördelem, és 4-5 centis darabokra vágom őket. A karalábét meghámozom, vékonyan felcsíkozom, végül a retket vágom gyufaszálra, az újhagymát pedig vékony szeletekre. A spárgát gőz fölött egy párolóedényben pár perc alatt megpárolom annyira, hogy még ress legyen, és jeges vízbe dobom, majd lecsöpögtetem, és összeforgatom a többi zöldséggel, félreteszem. Az öntet hozzávalóit egy fedeles pohárban alaposan összerázom, szintén félreteszem. A zöldborsóvirágot pedig csak megmosom, lecsöpögtetem, és nagyobb darabokra tépkedem.

Amikor a bárány elkészült, a sütőből kiveszem, és 10-15percet pihentetem. Ezidőalatt elkészítem a tálakat, amire aztán a felszeltelt gerinceket teszem.

Nekem előző napról maradt itthon egy kevés csicsókapürém, azzal alapoztam a tányérokon. Azon elrendeztem néhány zöldborsóvirágot. A darabolt zöldségeket összeforgattam az öntettel, ami a csicsókapürére került. Így várták a tényérok a főszereplőt.

Amikor a hús eleget pihent, egy éles késsel a gerinc és a bordák mentén végigvágom, majd az így fellazított húst 5-7 centis darabokra szeletelem, amiből kettőt-hármat rendezek el a saláták tetején. Egy kevés kisült húslével megöntözöm a tálat, és kínálom is. Egy szép fehérbor jól illik hozzá. Annánkat aktuálisan elborítják a teendők, de talán ide ajánl valamit az ünnepekre való tekintettel.

Szép Húsvétot kívánok!

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr1618090400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása