SPOOON 1-2-3

De jó, hogy belefér!

2014. január 07. - Bezzegh Éva

Idén megért bennem az elhatározás, hogy újra belevágok, és talán már nem csupán próba üzemmódban, de életformaként állok át a paleo étrendre. Mostanában nagyon elkényelmesedtem, ami a keményítőlet illeti: volt rozskenyér, rizstészta, tortilla, pizza. Elég. Szeretnék a 40. szülinapomon úgy kinézni, hogy azt, hogy "megértem", azokon kívül, akik tudják, más nem tudná megmondani. Ehhez pedig az egészségtudatos életmódon, ezzel együtt a belső egyensúlyom megtalálásán/megtartásán vezet az út. 

Amikor számba vettem, hogy mi mindent kell fokozatosan és végérvényesen száműznöm itthonról, hogy azok helyébe mi lép majd, két dolognak nagyon megörültem: hogy korábbi értesüléseim ellenére a csicsóka és az édeskrumpli paleo. Már csak a tésztára kell valami okosat kitalálni, ha nem akarom a fél életem arra feltenni, hogy spagetti tököt vadászom, répát, cukkínit spirálozom, vagy vagyonokat költök gesztenyelisztből készült tésztákra.

KELETIES ÉDESKRUMPLI KRÉMLEVES GRILLEZETT CHILIS GARNÉLÁVAL

hozzávalók

a leveshez

1kg édesburgonya

1 vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

1l víz

3 bio zöldségleveskocka

400ml kókusztej

2cm gyömbér

1/2dl halszósz

2 narancs leve és egy héja

korianderzöld

a rákhoz

10dkg garnéla

2ek olívaolaj

só, bors

1 gerezd fokhagyma

1 chili

pár csepp lime

A rákfarkakat bepácolom az olaj, a só, az aprított chili és a zúzott fokhagyma keverékébe.

Az édeskrumplit, a gyömbért, a hagymát és a fokhagymát meghámozom, feldarabolom, majd vízgőz fölé teszem fedő alatt párolódni. Amikor puha, a párolóráccsal kiemelem az edényből, amiben aztán elkészítem az alaplevet úgy, hogy a vizet 1 literre bővítem forralt vízzel, ebben feloldom a leveskockát, elkeverem a kókusztejjel, a halszósszal, a narancshéjjal és narancslével, majd belepürésítem a zöldségeket.

A rákfarkakat forró serpenyőben egy pillanat alatt lepirítom. 

A chilit és a korianderzöldet felaprítom.

Tálaláskor a levest forrón bögrékbe merem, meghintem chilivel és/vagy korianderrel, végül egy pálcára húzott, pár csepp lime-mal megcsöpögtetett garnélát biggyesztek mellé. Igény szerint meglocsolom a rák visszamaradt chilis-fokhagymás pácolajával.

Hideg napok jönnek. Jól fog esni ez a napidőző, forró, édes, ízes, egészséges levescsoda.

Éva

Ui.: A kép elkészítéséhez Apa segédkezett, s nyújtott segéd kezet. Szó szerint. Köszönet. <3

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr9418090286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása