SPOOON 1-2-3

Herebere

2013. december 09. - Bezzegh Éva

A minap a Spárban megakadt a szemem egy tálca valamin. Nekem herének tűnt. Közelebb hajoltam. Az is volt. Pulykahere. Hát persze, hogy betettem a bevásárlókocsiba, és már meg is volt a koncepció:

FOKHAGYMÁS FEHÉRBOROS CHILIS PULYKATÖKE

hozzávalók

1 tálca pulykahere

1dl olívaolaj

5 nagy gerezd fokhagyma

1/2dl fehérbor

1 thai chili

1tk

1/4 citrom leve

3 csomag friss petrezselyem

frissen őrölt bors

tálaláshoz friss, ropogós bagett vagy ciabatta

A pulykatökét gyakorlatilag pont úgy készítem el, ahogy a rákot szoktam: az olajat felhevítem, hozzáadom a zúzott fokhagymát, és illatozásig pirítom, majd beleteszem a pulykatökét, felöntöm a borral, sózom, és magas lángon pár perc alatt készre pirítom, ennyi idő alatt az alkohol is kifő a borból. Végül aprított chilivel és petrezselyemmel forgatom össze a pulykatökét, ráfacsarom a citromlevet, borsozom, és forrón tálalom friss bagettel vagy ciabattával tunkolni. Az európai ízhatást könnyen átfordíthatom távol-keletibe, ha petrezselyem helyett korianderzöldet használok, reszelek egy ujjnyi gyömbért a serpenyőbe, és aprított citromfüvet adok a fogáshoz. 

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr7618090260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása