SPOOON 1-2-3

Ízes élet

2013. március 15. - Bezzegh Éva

A napokban az RTK Klubon elindult egy új főzőműsor, aminek Mautner Zsófi a háziasszonya. Az ő személye pedig számomra garancia arra, hogy változatos, minőségi konyha, ezzel együtt pedig innovatív, izgalmas ízek kerülnek bemutatásra.

A minap épp sikerült elcsípnem az aktuális adást, és fülig szaladt a szám, mikor láttam, hogy Zsófi kelbimbót tol be a sütőbe. Egy néhány héttel korábbi szombati biopiacozás alkalmával bevásárolt kelbimbónak én is hasonló sorsot szántam. Zsófi salátát készített belőle szezámmaggal, szójaszósszal, chilivel, ha jól emlékszem. Én olaszos ízvilágba fordítottam az én köretemet, amit füstölt pisztráng mellé kínáltam a családnak.

CITROMOS-PARMEZÁNOS SÜLT KELBIMBÓ

hozzávalók

1/2kg kelbimbó

1/2dl olívaolaj

1kk

frissen őrölt bors

1kk borsikafű

1/2 citrom leve és héja

10dkg parmezán sajt

A sütőt 190 fokra beállítom. A kelbombókat megmosom, szükség szerint megtisztítom a nem ép levelektől, és félbevgágom. Egy keverőtálba teszem a kelbimbófeleket, meglocsolom az olívaolajjal, sózom, borsozom, alaposan összeforgatom, majd egy sütőpapírral bélelt tepsin a vágott felével lefelé fordítva betolom a sütőbe 15-20 percre, vagy amíg a bimbók meg nem pirulnak. Amint megsültek, meghintem őket a borsikafűvel, locsolok rájuk extra olívaolajat, citromlevet, ráreszelem a citrom héját és a parmezánt, és forrón kínálom akár rusztikusan tepsin, rápakolva a halat/húst, ami mellé kínálom. Legközelebb ebbe a kombinációba almakockákat és fenyőmagot is vegyítek, úgy sütök együtt mindent együtt citromos-kakukkfüves-parmezános morzsával. Follow up-ban megmutatom, milyen lett.

Éva


A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr8918090108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása