SPOOON 1-2-3

Szükség törvényt bont

2012. december 14. - Bezzegh Éva

Az első gyermekem és a második között zongorázni lehet a különbséget. Néhány apró külső vonás, a kéz és lábfejek, no, meg a gének kivételével mindenben különböznek, amiben csak lehet. A hozzátáplálásban sem tudtam igazán alapul venni a Lolánál 5 évvel ezelőtt tapasztaltakat, hiszen anno Ő bár mindent megevett, amit neki készítettem nagyon széles alapanyag-palettáról, és azt irdatlan mennyiségben, viszont darabos ételről nagyon sokáig hallani sem akart, Mimi ezzel szemben a babaételek iránt kevésbé fogékony, míg a mi szánkból rendszerint kinézi a falatot. Ez esetenként megnehezítette, hogy követni tudjam a hozzátáplálási útmutatásokat (azért nyilván igyekeztem túl korán nem bevezetni olyan ételeket, ami esetében fennált volna a veszély, hogy allergizálja). Helyette próbáltam a mi kosztunkat úgy alakítani, hogy őt is mindig meg tudjuk kínálni belőle. Mára (13 hónapos) a nyers/félkész hús-, hal-, és tojásételeken valamint a csípős fogásokon kívül mindent adok neki. Ő lelkesen kóstol. Elképesztő ínyenc, de távol áll tőle, hogy telereakja a bendőjét. Inkább csak eszeget, cserébe mindent, írd és mondd: mindent megkóstol. Olyan ételt, amit neki készítek, még ha felnőtt mintára is válogatom a hozzávalókat, akkor van esélyem megetetni vele, ha nem velünk egyidőben ül az asztalnál. A most következő fogás egy ilyen ebéd alkalmával készült. A füstölt halat ugyan nem feltétlen ajánlják gyerekeknek (az okát máig nem ismerem), mindenesetre mivel hőkezelésen átesett, én nem voltam szívbajos. A mandula is egy kicsit később ajánlott... én azért belekombináltam az ételbe.

FÜSTÖLT HALAS, MANDULÁS KARFIOL BABÁKNAK

hozzávalók

1 öklömnyi karfiol

1 újhagyma

1 gerezd fokhagyma

1 kisebb szelet melegen füstölt halfilé (én a biopiacon vettem egy pici darab isteni fütölt hortobágyi amúrt)

pár szem mandula

1/2dl zabtej

5dkg érett natúr sajt

szerecsendió

Egy párolóedényben felteszek vizet forrni. A karfiolt megmosom, a leveleitől és a torzsájától megszabadítom, rózsáira szedem, és a gőz fölé teszem párolórácsra a feldarabolt újhagymával, a megtisztított fokhagymagerezddel, a mandulával és a darab hallal együtt. Az edény tartalmát puhára párolom (a karfiol a mérvadó), majd egy edényben 1/2dl párolólével és a zabtejjel krémesre pürésítem. VÉgül a pürébe belereszelem a sajtot, és frissen reszelt szerecsendióval ízesítem. Ha szükséges, még lazítok rajta a párolólével.

Mandula nélkül már 9-10 hónapos kortól adható, egyéb iránt 12-15 hónapos kor környékén ajánlom.

Éva 

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr2418090020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása