SPOOON 1-2-3

Kofta

2012. november 15. - Bezzegh Éva

Egészséges ételek rajongója vagyok, ezért azok a konyhák, amelyek önmagukban képviselik ezt, nyilván élen állnak nálam fogyasztásban. A Közel-Kelet bármelyik konyhája, legyen az arab vagy török (nem kicsi az átfedés egyébként sem), nekem jöhet. Ha pedig fasírt, akkor engem tessenek szívesek kihagyni a petrezselymes, pirospaprikás, zsemlemorzsás, olajban sütöttekkel. Én akkor már ízeket szeretnék: mediterránt vagy keletit. Közelit vagy távolit. Nyárson, faszénen vagy grillen sütöttet, pároltat, mit bánom én, csak ne a menzait!!!

Ma már saját spontán koftaféleségeket gyártok percek alatt (ld. pl. itt borjúból pisztáciával). A minap a biopiacon vásárolt darált szürkemarhát készítettem el így:

GRÁNÁTALMÁS-FENYŐMAGOS KOFTA 

hozzávalók

1 fej vöröshagyma

4 gerezd fokhagyma

1 csokor friss menta

1 csokor friss korianderzöld

1/2tk őrölt koriander

1/2tk őrölt római kömény

2tk

frissen őrölt bors

1/2tk őrölt fahéj

1tk szárított oregánó

1 tojás

1 marék dió

1/2kg darált marha

1 gránátalma

10dkg fenyőmag

pici olícaolaj

tálaláshoz kuszkusz és fokhagymás-uborkás joghurt

A hús, a gránátalma és a fenyőmag valamint az olaj kivételével az összes megtisztított hozzávalót robotgépbe teszem, és lepürésítem, amit aztán a gránátalmamagokkal és a fenyőmeggal együtt alaposan összegyúrok a darálthússal, és lefedve szobahőmérsékleten érlelem fél órát. Közben elkészítem az uborkás joghurtot és a kuszkuszt.

Egy vasserpenyőt (nyáron a faszénsütőt) maximumra hevítek, maréknyi húsadagokból kolbászkákat formálok, amit nyársra húzok, picit beolajozok, és minden oldalát egy-egy percig pirítva pillanatok alatt készre sütök. Forrón tálalom a hideg köretekkel. A fotón céklalevélből készült salátával kiegészítve.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr5118089986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása