SPOOON 1-2-3

Tortíjá

2012. október 25. - Bezzegh Éva

Mexikóit kívántam ebédre, hús nélkül. Legyen burrito. Na, akkor nézzük. Kell rizs meg bab. Valami zöldség, legyen kápia meg hagyma. Lime és koriander, persze. Tortillát majd veszünk készen... vagyis nem. Nem lehet az olyan nehéz. Nem is az. Búzatortilla (készítettünk már kukoricából is) recept alant, burrito recept felent (azaz holnap).

BÚZATORTILLA

kell hozzá (6 darabhoz)

20 dkg liszt (én fehéret használtam) + valamennyi a nyújtáshoz

2 dl forró víz

egy teáskanál

egy teáskanál sütőpor (elhagyható, kicsit könnyít a tészta szerkezetén)

A 20 dkg lisztet mérd ki egy hőálló keverőtálba a sóval és a sütőporral, öntsd nyakon a forró (a klasszik recept szerint forrásban lévő) vízzel, majd keverd villával, amíg a liszt felveszi a vizet. Hagyd hűlni, hogy aztán tudj vele dolgozni. Egy evőkanál liszt hozzáadásával dolgozd gombóccá (nem kell dagasztani). Golflabda méretű labdacsokat formázz, ezekből lisztes deszkán nyújts vékony korongokat (amit én nem tudtam, nekem négyzetek lettek). Közepesen forró, száraz serpenyőben pirítsd meg 30-30 másodperc alatt mindkét oldalukat, lefedhető tálra halmozd őket (különben kiszáradnak).

Tölthető burritonak igény szerint rizzsel, babbal, zöldségekkel, hússal, tejföllel, guacamoléval, salsával, korianderrel, lime-mal meglocsolva, ahogy tetszik. Félbehajtva, sajttal (meg amivel akarod) összesütve quesadillát kapsz. Holnap mutatok egy vega változatot.

Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr6318089960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása