SPOOON 1-2-3

Mi legyen az áfonyával?

2012. augusztus 07. - Bezzegh Éva

Édesanyám, amikor látogatóba jövünk, mindig nagyon készül. Az Édesanyák már csak ilyenek. A hűtőKKK (!!!) rogyásig kajával, a piacon beszerzett friss gyümölcsökkel, zöldségekkel, a bioboltos "hülyeségeimmel", csak mert tudja, hogy háklis vagyok a kajára. A sok mindent aztán nem győzzük enni, vinni. Ilyenkor, mivel nem a gyerekek mellett megszokott hézagos öngondoskodásra kell hagyatkozzam, feltöltődöm vitaminnal, friss levegővel, napfénnyel, pihenéssel. Békécsabán a piacon ennek az időszaknak a slágere az erdélyi magasokból származó áfonya, amit Anyu raklapszám hord haza, és fagyaszt le a kicsiknek. A mostani tetemes adag friss elfogyasztására az átfogó gyümölcsdömping okán nem volt már érkezésünk, de mielőtt ezt is a hűvösre küldte volna a Nagyi, a ma már sokadjára felhangzó "Mi legyen az áfonyával?" kérdésre gyorsan beleszórtam két sütiimpróba, amik közül az egyiket most képpel illusztrálva megosztom.

MÉZES-KUSZKUSZOS TÚRÓS LEPÉNY ERDEI ÁFONYÁVAL

hozzávalók

5 tojás

5-7ek krémméz (ki mennyire édesen szereti)

500g túró

125g kuszkusz

1ek sütőpor

1/2 citrom héja és 1/4 kifacsart leve

pici

250g áfonya

extra méz megcsorgatni

A sütőt 170 fokra állítom. A tojást kettéválasztom, a sárgáját a mézzel fehéredésig habosítom egy gépi habverővel. Hozzádolgozom a túrót és a kuszkuszt a sütőporral, belereszelem a citrom héját, belefacsarom a levét, és elkeverem. A fehérjét egy kevés sóval kemény habbá verem, és óvatosan beleforgatom a túrós masszába, végül beleszórom a megmosott áfonyákat, és azzal is vigyázva összekeverem. Egy sütőpapírral bélelt formába öntöm az egészet, elegyengetem, majd megcsorgatom egy kevés extra mézzel, és betolom a sütőbe kb. 45-50 percre, vagy amíg olimpiai arany színe nem lesz. (Tűpróbázni is ér).

Megint nem álltam a konyhában 10 percnél többet, és nem piszkoltam öt eszköznél többet.

Ha van ideje, megvárom, míg hűtőhidegre kihűl, és felkockázom... nálunk még melegen nekiestek.

Éva


Ui.: A másik receptben szintén 5 tojást kettéválasztottam, a sárgáját ugyanígy mézzel felvertem, beledolgoztam 200g őrölt mandulát és 100g darált mákot 1ek sütőporral, kevés reszelt citromhéjjal és 1tk frissen őrölt borssal. Ezután a tojásfehérjét felvertem, beleforgattam a mákos-mandulás tésztaalapba, amit aztán egy sütőpapírral bélelt formába öntöttem. Elegyengettem, és megszórtam 150-200g áfonyával, kevés szeletelt mandulával, borssal, és megcsorgattam mézzel. Szintén 170 fokon sütöttem vagy 40 percig. Az áfonyák a sütés végére belesüllyedtek a tésztába, míg a mandula fennmaradt, kicsit megpirult.

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr2518089882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása