SPOOON 1-2-3

Újévi fogadalmakhoz

2012. január 05. - Bezzegh Éva

Sokan a nagy karácsonyi és szilveszteri fieszták után az új év kezdetével fogadkoznak, hogy életmódot váltanak, egészségesen fognak táplálkozni, elkezdenek mozogni, leszoknak, rászoknak, megszoknak... Ezzel az én párom is minden évben így van. Mit kapok én azért, hogy ezt megosztom, de egyszerűen ennél jobb kerettörténetet személyes merítésből nem tudok előrántani.

Mielőtt Lola született, elhatározta, hogy a megelőző években összeszedett kilóitól megszabadul, hogy az első közös fotókon jól mutasson az elsőszülött lányával. Eljött az a bizonyos 2006. szeptember 26-a, amikor kibújt a kisangyal... a fogadalom akkor fogadalom szintjén rekedt. Nem baj, mondta az én drágám, majd Karácsonyra! A következő három hónap is észrevételnül suhant el, már ami a változásokat illeti. Aztán jött az újévi, majd az első közös Húsvétra vonatkozó fogadkozás, aztán az azóta is minden évben elhangzó "Nyárrakigyúrommagam", mígnem elérkeztünk az első születésnapig, ahonnan már nem voltak jól hangzó kapaszkodó dátumok. Maradtak mindenkor az újévi és a nyári tervek. Azóta Lola 5 éves lett, sőt még egy lányunk született. :))) Hányszor hallottam az évek során, hogy "Kicsi, mától azt eszem, amit Te!", de a lelkesedés a pár napon belül másodjára előforduló halkajánál vagy salátánál rend szerint elpárolog. Így általában marad a szándék és vele együtt a kilók.

Idén is eljött az év vége, azzal együtt az elhatározás. Az én életem párja azonban most nagy fába vágja a fejszéjét. Neki akar futni a paleolit étrendnek. Ha már sanyargatja magát - gondolja ő -, hát üssön több legyet egy csapásra, és arasson több tekintetben. Ennyi kísértés között, amit nap mint nap átél, nagy teljesítmény lesz, ha sikerül, mindenesetre a magam részéről amit tudok, megteszek a cél érdekében annyival megkönnyítve a dolgát, hogy vele tartok, legalább addig, ameddig bírja. Ha ez két nap, két nap. (Bocs, Édes! :DDD)

BATYUBAN SÜLT FEHÉRBOROS-FOKHAGYMÁS TILÁPIA KAKUKKFÜVES ZÖLDSÉGÁGYON

Készítettem már hasonlót, annak ihtelésére született meg ez a változat.

hozzávalók

3 nagyobb répa

1/4kg zsenge zöldbab (nekem általában előkészítve van a fagyasztóban)

1 kisebb vöröshagyma

1ek szárított kakukkfű

6 szelet fehérhúsú halfilé (én a tilápiát nagyon szeretem, de lehet más is)

, frissen őrölt bors

6 gerezd fokhagyma

4ek olívaolaj

1/2 citrom leve

1/2dl száraz fehérbor

tálaláshoz lime-gerezdek

A sütőt 180 fokra előmelegítem. A zöldségeket megtisztítom, a hagymát felkozkázom, a répát felkarikázom, a babot, ha akarom, háromcentis darabokra vágom, de hagyhatom hosszúnak is. Mindent egy keverőtálba teszek, megsózom, meghintem a kakukkfűvel, meglocsolom kevés olajjal, összeforgatom, és egy tepsire kiterített alufóliára halmozom. A halszeleteket megsózom, és beborítom velük a zölségkupacot. A fokhagymagerezdeket vékonyan felszeletelem, és elosztom a halakon. Az egészre borsot tekerek, meglocsolom még egy löttyintés olívaolajjal, ráfacsarom a citromot, és befedem egy másik réteg fóliával. A két fóliát összefogva a négyből három oldalon feltekerem, hogy jól zárjon. A nyitott végén beöntöm a bort, és bezárom a batyut, majd betolom a sütőbe 50 percre. (Ha egyszermélyes adagojat csinálok, akkor érdemes a zöldségeket félig előpárolni, és a batyukat így elég 20-25 percig sütni.)

Ha kész, csak szétnyitom fölül a fóliát, és tálalhatok is egy-egy lime-gerezd kíséretében.

Éva


A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3918089700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása