SPOOON 1-2-3

Tök unásig

2011. október 26. - Bezzegh Éva

Én szóltam előre! Most tökre minden a tökre íródik. És egyszerűen nem tudom megunni, ami azt jelenti, hogy még ezzel sincs vége! (Vajon a család sem unja még?)

SÜTŐTÖKÖS-PEKÁNDIÓS SAJTTORTA JUHARSZIRUPPAL

Rém egyszerű, a hagyományos sajt-/túrótorták receptjén alapuló megoldás. Meló kevés van vele, de nem mondanám, hogy gyorsan elkészül, mert egy fél napig kell fokozatosan hűteni, hogy szépen egyben maradjon.

Amit viszont általánosságban beépítettem a gyakorlatba egy korábbi ötletem nyomán: a zöldségek/gyümölcsök lehámozott héját már nem dobom el, hanem sütőben "csipszesítem" ilyen-olyan formában, és remek dekorációs kellék lesz belőle. Az első alkalommal a tavaly karácsonyi almakrémlevesemnél próbáltam ki, ahol végül nem a levesbe kombináltam bele a megsült héjforgácsokat, hanem ilyen-olyan adventi/karácsonyi dekorációkba... lassan megint időszerű lesz.

hozzávalók

az alaphoz

2 marék keksz (én a nemrég sütött mézeskalácsot használtam, de lehet bármilyen jobb minőségű vajas vagy háztartási keksz mézeskalács-fűszerkeverék kiegészítésével)

1 marék pekándió

4ek olvasztott vaj

a töltelékhez

30dkg natúr sajtkrém (én Nádudvarit használok)

25dkg ricotta

4ek méz

2ek juharszirup

4 tojás

25dkg sütőtök

1 púpos ek mézeskalács-fűszerkeverék

a dekorációhoz

2 marék pekándió (vásárláskor összesen 10dkg szükséges)

6ek juharszirup

sütőtök héja

Felteszek egy párolóedénybe vizet. A tököt meghámozom egy krumplihámozóval, néhány csíknyi héjat félreteszek a díszítéshez, tököt másfél centis darabokra kockázom, és párolóráccsal felteszem, fedő alatt puhára párolom. A torta aljának elkészítéséhez egy aprítógépbe beledobálom a kekszet (ha kell, a fűszereket) és a pekándiót, ledarálom, majd hozzákeverem az olvasztott vajat, és egy kb. 20cm-es tortaforma aljába belenyomkodom.

A tök magyjából mostanra puha - félreteszem hűlni, a sütőt oedig bekapcsolom 160 fokra. A sajtkrémet, a ricottát és a mézet illetve a juharszirupot a fűszerkeverékkel egy gépi habverő segítségével habosra keverem, és a tojásokat egyenként beledolgozom. Végül a tököt pürésítem, és belekeverem a sajtkrémbe. Az egész massza várhatóan elég híg lesz, de nem kell megijedni, összeáll majd. A fűszeres-tökös sajtkrémet ráöntöm a tortalapra, és a formát beteszem a sütőbe. 1 órán keresztül sütöm a tortát, majd csukott sütőajtó mellett 2 órán át hagyom hűlni. 2 óra elteltével kiveszem, és szobahőmérsékleten tovább hűtöm. A sütőt visszakapcsolom 200 fokra. Néhány tökhéjcsíkot feltekerek az ujjamra, a tekercseket pedig egymáshoz állítva, hogy ne görögjenek ki, beteszem egy tepsiben kb. 10 percre, vagy amíg roppanósra nem sülnek, meg nem kötnek.

Amikor a torta kihűlt, az ép pekándiókkal kirakom a tetejét, a maradékot durvára vágom, és a torta oldalába nyomkodom, végül megöntözöm az egész művet a juharsziruppal, és néhány sült tökhéjcsigát ízlés szerint elrendezek rajta. Kínálásig hűtőben tartom.

Éva


A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3518089660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása