SPOOON 1-2-3

Végeláthatatlan születésnap

2011. szeptember 30. - Bezzegh Éva

Szeptember 26. A napja. 5 éves lett. Egy torta az oviba, hogy felköszönthessék, egy a családi esemény megkoronázására, amire a megálmodott svédasztal két teljes napi konyhai előkészületet igényelt. ...Aztán egy a balettra, mert a drágám a tanárnénit és a balettos kislányokat is meg akarta hívni a szülinapjára - gondoltam jobb, ha Mohammed megy a hegyhez, mint fordítva -, végül egy a szombati szülinapi zsúrjára, ahová a legközelebbi kis barátait hívtuk meg a szüleikkel. Na, de mi van, ha a legesleg nem tud eljönni? Óriási balhé. A lejtős ösvény, amivel áthidaltatott a probléma, hogy ma, csakhogy tényleg egy hétig tartson megállás nélkül az ünneplés (utoljára, hogy egyke), hivatalosak vagyunk egy privát köszöntésre Zalánékhoz. Persze, oda is egy torta - csak az ihlet van fogyóban. Meg az erőm. Lassan kicsekkolok.

Egy volt kedves kolléganőm segített ki akaratán kívül, aki a minap felposztolta a FB-ra egy vegán oldal bejegyzését (kösz ez úton is, Szonja), amiben életem legszebb, legegyszerűbb és legígéretesebb tortájával találtam magam szemben. Azonnal a kedvencek közé írta be magát így, kóstolás előtt (azóta kóstolás után is). Gyorsan be is szereztem az alapanyagokat - már amit lehetett közülük -, és nekiláttam a frankón nettó 15 perces csodának a magam módosításaival.

GRÁNÁTALMÁS-KÓKUSZOS-KESUDIÓS CITROMPARFÉTORTA VIRÁGSZIRMOKKAL

Az eredetihez képest nem sokat változtattam: kihagytam, amit nem tudtam beszerezni, némiképp az arányokon variáltam, és minden réteget intenzívebben édesítettem, mint az az  eredeti receptben volt - nekem úgy ehetetlenül fanyar lett volna. Egyébként a csoda itt lelhető fel eredetiben. A látvány egyszerűen felülmúlhatatlan, de az egész oldal megér egy misét!

hozzávalók

az alaphoz

1 bögre sózatlan, pörköletlen, natúr mandula

1/2 bögre sózatlan napraforgó- és tökmag vegyesen

12 szem datolya

2ek kókuszolaj

1ek méz

pici

a töltelékhez

1.5 bögre sózatlan, pörköletlen, natúr kesudió

1/3 bögre kókuszolaj (nem tej!!!)

2/3 bögre méz

1/2 rúd vanília kikapart magja

1 nagy citrom reszelt héja és kifacsart leve

a záró réteghez

1 gránátalma magja

1/2 bögre friss vagy fagyasztott málna

1/2 lime leve

1ek rózsavíz

2ek méz

a díszítéshez szárított és friss virágszirmok

A kesudiót a készítés előtt minimum 2 órával beáztatom.

Amikor nekilátok a torta összeállításának, az alapot készítem el először. A magvakat, a datolyát és a mézet egy robotképben alaposan ledarálom, majd egy 20cm-es kapcsos tortaforma alján egynletes rétegben jól lenyomkodom. A töltelékhez a hozzávalókat szintén robotgépbe teszem, és 5-7 percnyi folyamatos magas fokozatú beállítás mellett habos krémmé dolgozom, majd ráöntöm az alapra. Ezt egy fél órára beteszem a fagyasztóba, hogy a középső réteg megdermedjen kicsit, mielőtt ráöntöm a zárót - így nem fog egymásba folyni a kettő. Befejezésül az utolsó réteg hozzávalóit is összepürésítem, és lezárom vele a tortát. Az egész mehet vissza a fagyasztóba.

Fogyasztás előtt fél órával kiveszem a jégről, hogy vágható legyen. A friss szirmokkal és a szárított virággal ekkor díszítem meg.

Őrült jó találmány! Minden elismerésem az alkotónak!

Éva


A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3318089638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása