SPOOON 1-2-3

A megunhatatlan

2011. február 11. - Bezzegh Éva

Vannak napok, amikor egyszerűen nincs erő, energia gondolkodni. Olyankor jönnek a jól bevált, Jolly Jokerként működő elemek, legyen szó főzésről, öltözködésről, programról, stb.

Nálunk ez, az újfent a legkedvencebb könyvemből származó recept viszi a prímet. Nem tudtam annyiszor az asztalra tenni, hogy a család ne fogadja óriás lelkesedéssel - jó, azért tényleg nem sűrűn ismétlődnek nálunk az ételek -, és ne burkoljon látványosan nagy étvággyal a legkisebbtől a legnagyobbig. A blogindítást megelőzően egy pár hónappal, amikor szondázásképpen a mindennapos főzéseim eredményeit csak képekben tettem föl a közösségi oldalakon lévő profiljaim gasztromappáiba, ez volt az egyik recept, ami után a legtöbben érdeklődtek. Az elkészítést követő visszajelzések is alátámasztották, hogy telitalálat a recept. A vaj és a tejszín/kókusztej miatt nem a legkönnyebb étel, de egyszerűen ellenállhatatlan... és megunhatatlan. Köszönjük, Josceline!

CSIRKEMELL SZÁRÍTOTT PARADICSOMMAL ÉS RUKOLÁVAL CITROMOS-TÁRKONYOS PAPRIKASZÓSZBAN

hozzávalók

6 tanyasi csirkemell

a páchoz

8ek frissen facsart citromlé

3 gerezd fokhagyma

1 marék friss tárkonylevél

1 púpos ek

2 púpos tk őrölt édes pirospaprika

továbbá

1/2 kocka vaj (6dkg)

2.5dl zsíros tejszín/kókusztej

15db olajban pácolt szárított paradicsom

só, őrölt chilipaprika

1-2 marék rukola

köretként én teljeskiőrlésű kuszkuszt szoktam csinálni

A csirkemellet megmosom, falatnyi darabokra felkozkázom, és egy üvegtálba teszem. Hozzáadom a sót, a paprikát, a tárkonyleveleket egyben, belereszelem a fokhagymát, ráfacsarom a citrom levét, alaposan összeforgatom, letakarom, és szobahőmérsékleten hagyom állni 30 percig, hogy a hús átvegye a fűszerek ízét, bepácolódjon.

A 30 perc elteltével a serpenyő alá alacsony lángon begyújtok. A felhevüt edényben a vajat megolvasztom, majd hozzáadom a bepácolt húst a páclé utolsó értékes cseppjével együtt, és 10 percig párolom. Ezt követően egy szűrőkanállal egy tányérra kiszedem a húsdarabokat, és a visszamaradt szaftot nagy lángon két perc alatt kb. a felére redukálom. A tűzről levéve a mártást felöntöm a tejszínnel/kókusztejjel, elkeverem, visszateszem a tűzre, és további 2-3 percig forralom, amíg egy kicsit besűrűsödik. Megsózom és egy csipet chilipaprikával meghintem, mindent ízlés szerint. Végül visszalapátolom a húst a mártásba a feldarabolt szárított paradicsomokkal együtt, és alacsony lángon pár perc alatt összefőzöm a ragut. 

Közben elkészítem a köretet. Én teljeskiőrlésű kuszkuszt szoktam kínálni emellé a fogás mellé, mert remekül passzol ízben, és jól felveszi a ragu szaftját. Ehhez egy edénybe szórom a kuszkuszt, kevés sóval elkeverem, és annyi forró vízzel öntöm fel, hogy egy ujjnyira ellepje. Ezután letakarom, és 5 percig állni hagyom, amíg a kuszkusz magába nem szívja a az összes vizet. Kész is.

A műveletsor legvégén, tálalás előtt közvetlenül hozzákeverem a húshoz a rukolát, így az még roppanni fog. A tányérokra halmozok egy keveset a kuszkuszból, és rákanalazom a ragut. Ízlés szerint lehet még zöldsalátát fogyasztani mellé - vagy akár a kuszkusz helyett. Ha másnapra is marad az ételből (ami nálunk ennek az ételnek a készítése után nem túl gyakori), nincs vész, lehet melegítve tálalni: a rukola ugyan össze fog esni addigra kicsit, de az ízek, ahogy összeérnek, csodás kompozíciót eredményeznek.

Szép hétvégét!

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr6118089516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

murdarat 2011.02.14. 10:59:00

Nagyon felborítaná ezt a szépséget, ha kihagynám a tárkonyt? Engem világból ki lehet kergetni azzal az "izével", pedig nem tartom magam ilyen téren zárkózott embernek. :)

Éva_spooon 2011.02.15. 21:41:46

Kedves Murdarat! Én a magam részéről csak bátorítani tudlak a variálásra, ízlés szerinti testre szabásra, kísérletezgetésre, mert a főzésnek, a konyhaművészet tökélyre fejlesztésének, mint minden alkotó folyamatnak, a szabadság és az egyéniség a kulcsa!

Eve 2014.06.01. 17:16:16

Már pácolódik. :) Hol lennék nélkületek... Nálatok mindig találok valami kedvemre valót,és eddig még nem csalódott senki a családban!

Eve 2014.06.01. 18:25:26

Az nem kifejezés, hogy mennyire isteni lett!
Megmondom őszintén, nagyon nem szeretem a csirkemellet, ezért igyekszem azt a kevés alkalmat, amikor mellet használok alapanyagként, valami tényleg jó receptre elhasználni :) Na ez olyan! Elképzelni nem tudtam, milyen íze lesz a végére, és direkt nem is kóstoltam meg közben, mert annyira pontosan megadtátok a mennyiségeket és az időpontokat, hogy elrontani nem lehet. És tényleg! Nagyon vigyorogtam a végén, mert az illata alapján bármit el tudtam képzelni :) Igazi meglepetés, hú de ízlett mindenkinek!
Szerencsémre mindig van otthon rukkola lefagyasztva, így holnap is ropogósan kerül a húshoz. Bulgurral készítettem, azzal is bátran ajánlom!Köszönöm nektek ismét,
Evelin

Spooon 1...2...3! 2014.06.03. 21:50:06

Josephine Dimbleby, akinek az említett receptkönyvéből származik ez a gyöngyszem, szinte csak ilyen remekművekkel hozakodott elő. Amióta felfedeztem ezt a receptet (kb. 15 éve), én is rendszeresen az asztalra teszem a család legnagyobb örömére - emberiség elleni véteknek gondoltam volna nem megosztani. Használjátok Ti is egészséggel, és keressetek rá a név alapján a több tőle ajánlott receptre is! (Éva)

Evelin 2014.06.04. 06:23:47

Köszönöm szépen! Rákeresek :)
süti beállítások módosítása