SPOOON 1-2-3

Levesözön

2010. december 16. - Bezzegh Éva

Gyerekkoromban nem szerettem a leveseket. Ma már tudom, hogy részben azért, mert nekem rém unalmasak voltak a mindent bele, húsos, krumplis/tésztás, répát-zöldséget mindenkor fölvonultató klasszik magyar leveskombók. Ugyanígy nem szerettem a tetemes rántással készült, zöldséget csak hírből, vagy konzervált formában ismerő főzelékeket. De amióta fölfedeztem az átmenetet a leves és a főzelék között a "mindent bele" elhagyásával, egyszerűen tobzódom a krémlevesek kimeríthetetlen fantáziájú, finom, egészséges és gyors változatosságának a világában.

Ez egy aktuális kreációm. Komolyan fontolóra vettem, hogy beékeljem az ünnepi menübe.

CSICSÓKAKRÉMLEVES FÜSTÖLT SZARDELLÁVAL

hozzávalók

1 fej vöröshagyma

4 gerezd fokhagyma

700g csicsóka

1l zöldségalaplé (két bio leveskockából)

1dl joghurt

, frissen őrölt bors

szerecsendió

1 doboz füstölt szardellakonzerv

Van 15 perced? Akkor bátran ugorj neki!

Egy párolóedényben fölteszek vizet forrni. A csicsókát és a hagymákat megpucolom, falatnyi darabokra vágom (a fokhagyma maradhat egészben). A zöldségeket párolórácsra teszem, és a vízgőz fölött lefedve 10-15 percig párolom, amíg a csicsóka meg nem puhult. Közben vízforralóban melegítek közel 6-8dl vizet, és elkeverem a két zöldségalaplékockával. Amikor a zöldségek kész vannak, a tüzet elzárom alattuk, beleborítom őket a párolólébe, felöntöm a zöldségalaplével, és egy botmixerrel összepürésítem. A leveshez hozzákeverem a joghurtot, sóval, borssal szerecsendióval ízesítem, és összetördelt haldarabokkal tálalalom. Díszítésnek a hal olajából csöpögtetek a kitálalt levesek tetejére. (Kevés snidling is jól megy hozzá.)

A füstölt szardella aromái remekül fognak passzolni a csicsóka picit füstölt sajtra emlékeztető ízével. 

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3818089480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása