SPOOON 1-2-3

Tortíííííjjjjjja

2010. november 17. - Bezzegh Éva

No, meg Márbejjjjjjjja, Majjjjjjjorka, páéjjjjjjjjjá... a fonetikusan olvasott Tortilla, Marbella, Mallorca és paella helyett. Merthogy a spanyolban a két L betű ejtési módja: J. Ez még jól jöhet, ahogy ez a gyors recept is, ami kisegíthet minket a hétköznapi ötlettelenségből és monotonitásból.

HÁZI KUKORICATORTILLA

hozzávalók

3 bögre kukoricaliszt (én durva teljeskiőrlésűt használtam, de sima búzalisztből is elkészíthető ...csak az már nem kukoricatortilla lesz - értelemszerűen :D)

2tk sütőpor (elhagyható)

1tk

1.5 bögre forró víz

170g szobahőmérsékletű vaj (vagy zsír és vaj vegyesen)

A lisztet a sütőporral és a sóval egy műanyag keverőtálban elegyítem. Kézzel két részletben beledolgozom a vajat, amíg a tészta állaga morzsás nem lesz. A vizet ezután három részletben villával hozzádolgozom a morzsához - akkor vagyok kész, ha a tészta elválik az edény falától. Ha ide eljutottam, egy fóliával lefedve beteszem pihenni a tésztát egy fél órára a hűtőbe. A félóra elteltével szárazon felhevítek egy serpenyőt. A tésztából tenniszlabdányi adagokat veszek ki, golyóvá formálom a két kezem közt, alaposan belisztezett deszkán meggörgetem, majd tenyérrel kilapogatom, és egy sodrófával a közepétől kifelé irányuló mozdulatokkal vékonyra nyújtom (minden levegőt kinyomok belőle), közben igyekezve megtartani a kerek formáját, amennyire lehet. Nagyon forró serpenyőben pár perc alatt készre sütöm mindkét oldalát (akkor fordítom, ha buborékos lesz). Ameddig van tésztám, a műveletsort ismétlem.

Innen aztán lehet vadulni: csinálhatunk quesadillát (keszádíjjá: azaz két tortilla között sajt, paprika, hagyma, esetleg még csirke), vagy mártogathatjuk simán guacamoléba (guakamole: azaz fűszeres avokádókrém) - én e kettőt műveltem vele -, de elmehetünk a fajitas, burrito, és társai irányába is. A lényeg az, hogy tekerhetjük, csavarhatjuk, tölthetjük, törhetjük, süthetjük, grillezhetjük, csinálhatunk vele bármit, isteni jó lesz.

Éva


A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr5618089448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmarisk 2010.11.19. 08:20:51

Szia! A sütés ellőti állapotot le lehet fagyasztani későbbi felhasználás céljából?
Előre is kösz a választ!

Éva_spooon 2010.11.19. 08:56:00

Szia. Persze, mind a sütés előtti, mind a sütés utáni állapotot le lehet fagyasztani, de simán a hűtőben is eláll egy jó darabig.

gmarisk 2010.11.19. 09:12:59

Köszi! Hétvégén ki is próbálom! (*előtti... :) )

murdarat 2010.11.20. 15:58:52

Mások az arányok, ha sima (bl 85) lisztből készíti az ember, vagy én szúrtam el valamit?Az történt, hogy a receptben írt arányokkal nem állt össze egybe a tészta, hanem enyhén "folyékony" maradt. Raktam még bele lisztet, de nagyon sokat kellett volna hozzátenni, így végül a massza szerűségből kentem a serpenyőbe, így viszont ugye nem rendes "tortiiiiijjjja" :), hanem annál vastagabb, de amúgy finom lepény lett a végeredmény. Mit kellett volna másképp?
Köszi! :)

Éva_spooon 2010.11.22. 20:58:32

Az 1 bögre alatt Te is kb 2.5dl-t értesz, ugye? Tehát a 3 bögre liszt az kb. 7.5dl, a másfél bögre víz az kevesebb mint 4dl. Tehát elvileg nem mások az arányok, de őszintén szólva én még nem próbáltam sima búzaliszttel. Próbáld meg ezt követni, hátha jobban sikerül: http://www.youtube.com/watch?v=x3-x8EfwvCE&feature=channel
süti beállítások módosítása