SPOOON 1-2-3

Panna kedvéért

2010. október 30. - Bezzegh Éva

Panna szeret főzni. Két gyerek és munka mellett az egyszerűen elkészíthető, egészséges, emellett persze a fantáziát nem nélkülöző receptek hódítanak nála is. Apropó: fantázia. Egy mai Halloween partira szánt boszorkányhajból, alvadt vérből, fikuszlevesből és hasonlókból álló ételsorral készül, ami menüből már csak a desszert hiányzott. Pannám, ahogy megígértem, ma reggel 10-ig, szeretettel... (Gondolkoztam a fantázianevén az ételnek, de a tök és a muff eléggé elvitték az irányt, úgyhogy ezt a részét inkább Rád hagyom. :DDD)

TÖKÖS-RÉPÁS-MÁKOS MUFFIN OLAJOS MAGVAKKAL ÉS MAZSOLÁVAL

A muffin egyébként - akinek idegen a kifejezés - egy hihetetlen egyszerűen elkészíthető, rendkívül változatos, angolszász eredetű étel. Többnyire desszertként tartják számon, de sósan is készíthető, így reggelinek vagy előételnek, vendégvárónak, esetleg köretnek sem utolsó. Percek alatt összekeverjük a hozzávalókat - a kombináció végtelen, csak a fantáziánk szab határt muffinrepertárunknak. Én ezt az itthoni hozzávalók és annak figyelembevételével alkottam meg, hogy a lányom óvodai Halloween partijára készítettem egy regiment gyereknek, tehát gyerekbarát fűszerezésűnek, általuk szerethetőnek, emellett Halloween-közelinek, és persze egészségesnek kellett lennie. A fogyásból ítélve nagy sikere volt, ahogy a boszorkányjelmeznek is, amit Lolának készítettem. 

hozzávalók

400g hámozott, kimagozott, felkockázott sütőtök

1 répa (de akár még egy alma is mehet bele)

1/2kg teljeskiőrlésű liszt

1tk sütőpor

1ek szódabikarbóna

50g darált mák

1-1 marék törökmogyoró, mandula, dió és tökmag

2 marék mazsola

1tk kardamom

1/2 szerecsendió

1ek őrölt fahéj

1/2 narancs leve

1 narancs héja

4 tojás

2.5dl joghurt

2dl olívaolaj és mogyoróolaj vegyesen (de ha csak olíva van, az is jó)

1/4kg méz

pici

vaj a sütéshez vagy papírkosárkák

a mázhoz

100g min. 60% kakaótartalmú csokoládé

100g vaj

3ek méz

1kk vaníliakivonat (nem aroma!!!)

Felteszek párolóedényben vizet forrni. A tököt meghámozom, kikaparom a magját és felkozkázom, a répát szintén megpucolom, és feldarabolom. Mehetnek a párolóedénybe fedő alá 10 percre. Amíg a répa és a tök párolódik, egy nagy keverőtálba teszem a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát. Hozzáadom a tojást, a joghurtot, a mézet és az olajat. Egy habverővel homogénre összedolgozom. Belereszelem a narancs héját, a szerecsendiót, fűszerezem a kardamommal, a fahéjjal és a sóval. Végül robotgépben összedarálom a magvakat és a mazsolát (vagy aki nem szeretni, választhat egyéb aszalt gyümölcsöt), majd a mákkal együtt beleforgatom a tésztába. Ha van kedvem, ezen a ponton nagylyukú reszelőn egy almát is belereszelhetek a masszába. 

A sütőt 160 fokra beállítom.

Az idő közben megpárolódott tököt és répát összepürésítem, és hozzádolgozom a muffinalaphoz. Én minimuffinokat csináltam kivajazott szilikonformában, de lehet az alkalomhoz illő színes papírkosárkákkal is dolgozni, hogy fokozzuk a hatást. A muffintésztát a formákba kanalazom, és 40-45 percre, vagy amíg meg nem sülnek a muffinok (tűpróba), beteszem a sütőbe.

A kész muffinokat kínálhatom "pucéran" is, de mivel az én lányom csokifüggő, nekem csokiból, mézből, vajból kevé vaníliakivonattal rittyentenem kellett gyorsan egy csokimázat (gőz fölött egy fétálban összeolvasztottam, és rákanalaztam a muffinokra). A csokimázat a reggeli rohanásban én csak mákkal díszítettem, de a dekorációban nyugodtan el lehet szállni.

Happy Halloween!

Éva


A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr9518089418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Detti 2010.11.07. 20:29:23

imádom! idevele! köszi!

Éva_spooon 2010.11.08. 00:07:01

ennyit bármikor! :)
süti beállítások módosítása