SPOOON 1-2-3

Sütőtökből ragu? De még milyen!

2010. október 29. - Bezzegh Éva

"Majdnemvegaként" mostanában egyre több pusztán zöldséges ételt próbálok ki. Kénytelen vagyok eddig sosem kóstolt vagy utált(nak gondolt) zöldséggel megbarátkozni, mert kifogytam a húsmentes tészta- és rizsételekből. A tofu már beilleszkedett az étrendembe, de új ízeket keresek. Éva bloggerpajtásnő agyba-főbe használja ősszel a sütőtököt, fel is hívta rá a figyelmem, de erről a zöldségről (valójában gyümölcsről) egyetlen emlékem van: a sütőben félbevágva grillezett tök illata, amivel vallatni lehetett volna. A kitartó marketing hatására pár napja megvettem életem első sütőtökét. De mit csináljak belőle?

Olyasmi kellett, ami elsőre megnyer magának. Nem vagyok levesrajongó, az kihúzva. Sütve nem bírom megenni, az is helló. Mint már sokszor, most is a GoodFoodhoz fordultam, és rá is találtam egy indiai-thai ihletésű csicseriborsós tök-curryra. Csicseriborsó nem volt itthon, azt kihagytam. Az eredmény pedig... ! Az első kóstolás után elakadt a szavam, a második falatra pedig kiszakadt belőlem egy cifra káromkodáshalmaz; meghasonlottam. Nem értettem, hogy maradhatott ki az étrendemből eddig a sütőtök. A keleti fűszerek szimfóniájába visszafogott édességgel simultak a narancssárga zöldségkockák.

A sok fűszer miatt ijesztőnek tűnik a recept, de fél óra alatt az asztalon van a cucc.

SÜTŐTÖK CURRY

Hozzávalók:

1 egykilós sütőtök

3 evőkanál sárga vagy naracssárga currypaszta (lásd a lexikonunkban a curry címszó alatt)

1 fej vöröshagyma

1 lime (elhagyható)

egy fél kávéskanál őrölt kardamom

1 doboz (3-4 dl) kókusztej

2-3 dl (zöldség)alaplé

1 evőkanál földimogyoró- vagy napraforgóolaj

1 marék friss menta

Hámozd meg és kockázd fel a nyers sütőtököt. Wokban vagy egy nagy serpenyőben forrósítsd az olajat, pár percig óvatosan pirítsd meg benne a currypasztát és a felkockázott vöröshagymát. Add hozzá a tököt, a kókusztejet, az alaplevet. Főzd az egészet össze, nagyjából 10 perc alatt meg is puhul a tök. Tálalás előtt reszeld rá a lime héját (a levét is belenyomhatod, de nem kizárt, hogy akkor összeugrik a kókusztej), és szórd meg a mentalevelekkel. Párolt basmati vagy jázminrizzsel, naan-kenyérrel tálald, de magában is észbontó.

Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr2218089416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reni 2010.10.29. 13:21:09

a sütőtökkel én nagyon nem vagyok jóban, viszont a képek nagyon jók lettek! :)

Éva_spooon 2010.10.29. 13:26:09

Reni, megsúgom, hogy a készítője sincs jóban... vagyis nem volt mostanáig. :)))) Ádi, issssssteni volt!!!!!!!! Felveszem a repertoárba! A kép meg tizes! ;)
süti beállítások módosítása