SPOOON 1-2-3

Szilvakék paradicsom

2010. szeptember 17. - Bezzegh Éva

Nem, még sosem láttam kék paradicsomot. Ez egy helynek volt a neve a XIII. kerületben, ahová a kedvenc avokádós palacsinámat enni jártam. (Természetesen rövid időn belül lekerült az étlapról, azóta kénytelen vagyok én reprodukálgatni itthon kútfőből - recept hamarosan.) Ellenben zöld paradicsomot már láttam. Sőt, kaptam is a minap nyers formában és lekvárként is az egyik "Kilenctől" azzal a felszólítással, hogy találjak ki valamit vele. Ezzel egyidőben a FB-on is láttam A 'la carte Kulinária ötletbörzésre invitáló posztját zöldparadicsom témában, amire jött is néhány klassz javaslat (egyik, másik, harmadik), mindekután a sajátja is megszületett ("Salsa vagy chutney vagy lekvár lett. Attól függ minek nevezem :) piros-zöld paradicsom, hagyma, paprika, borókabogyó, koriandermag, zöld bors, rózsabors, só, cukor, dzsemfix... jó lett! Recept, fotó hamarosan..." - írja. Várjuk.).

Természetes, hogy ilyenkor zöldparadicsom-para van, mert ott a sok duzzadó gyümölcs, amit a nap már nem érlel, kárba veszni hagyni meg nem szeretné senki, hát leszedi zölden. Végtére is abba is szorult még kevés vitamin és napsütés a nyárból. Én ezt hoztam ki belőle 5 perces munkával:

MELEGEN FÜSTÖLT PISZTRÁNG GRILLEZETT ZÖLDPARADICSOM-CUKKÍNITORONNYAL

Hozzávalók

1 tálca (2 szelet) melegen füstölt pisztráng

1 citrom

1 zöldparadicsom

1/4 nagyobb cukkíni

3ek olívaolaj

, frissen őrölt bors

friss petrezselyem

1 gerezd fokhagyma

1tk kapribogyó

1 szál újhagyma

A vasserpenyőt felteszem max lángon a tűzhelyre. Amíg melegszik, a paradicsomot, a cukkínit centis, a citrom felét félcentis karikákra vágom. Egy nagy tálban összekeverem az olajat, a petrezselymet, a sót és a borsot, a citrom másik feléből pár cseppet csorgatok hozzá, és belereszelem a fokhagymát. A cukkíni- és paradicsomdarabokat megforgatom a pácban, és a rostokra teszem pirulni. Pár perc után megfordítom. Amíg a zöldségek sülnek, a pisztrángot egy tánnyérra teszem. Az újhagymát kockákra vágom. A kapribogyót pépesre felaprítom, és hozzádolgozom a pácból visszamarat, innentől öntet néven futó keverékhez.

Mikor a zöldségek megsültek, leváltom őket a citromkarikákkal, de azt már a páclébe nem forgatom bele. Ha a citrom is megpirult, egy tányéron rétegekben feltornyozom a grillezett zöldparadicsommal és cukkínivel. Végül a pisztrángot egy kanálnyi öntettel meglocsolom, és megszórom az újhagyma-darabokkal.

Üdítően friss és könnyű.

Éva


A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr6818089376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A'la carte Kriszti 2010.09.18. 17:54:03

Köszi :) Hamarosan felteszem.
Engem ez a melegen füstölt pisztrán érdekelne... hol lehet ilyet beszerezni?

Éva_spooon 2010.09.19. 19:25:52

Én a Culiban veszem, és remek árban van ráadásul. Egy tálca (2 szelet) 590.-Ft. Ezen felül a melegen füstölt egész kacsamellet és csirkemellet is ajánlom (ugyanaz a cég csinálja - Unio-Food, asszem). Mindkettő isteni!

A'la carte Kriszti 2010.09.21. 19:34:45

Köszi, megnézem majd.
süti beállítások módosítása