SPOOON 1-2-3

Úri tészta

2010. szeptember 14. - Bezzegh Éva

Már írtam, hogy gyerekkoromban ki nem állhattam a gombát, de pár éve elkapott a gasztrobuziság, ezzel együtt a gomba szeretete. Első helyen nálam még mindig a vargánya, népies nevén úrigomba áll. Úri lakoma, az biztos - megdöbbentő, hogy milyen intenzív ízt ad már egy kis mennyiség is. A vargánya ősszel nagy tömegben terem, nálunk is honos, érdemes a piacon nézelődni. Nem olcsó, de nem kell belőle sok.

Ez a tészta tulajdonképpen bármilyen gombával működőképes, hiszen alig van benne fűszer - az is csak azért, hogy a gomba saját ízét kicsit kihangsúlyozzuk.

Kell hozzá

fejenként 10-15 dkg hosszú száraztészta (spaghetti, linguini, tagliatelle)

fejenként 4 kicsi vagy 2 nagy vargánya

2-3 nagy gerezd fokhagyma

pár csepp olívaolaj

friss vagy szárított kakukkfű

, bors

esetleg chili

A tésztát bő, sós vízben al dentére főzd ki (a csomagoláson rajta van a javasolt idő, de ezek a tészták kb. 7-8 perc főzést igényelnek). Ezalatt serpenyőben melegítsd az olajat, alacsony lángon puhítsd meg benne a vékony szeletekre vágott fokhagymát (ne égjen oda, mert keserű lesz). Dobd rá az ugyancsak vékonyra szelt gombát, és most már nagyobb lángon pár perc alatt kicsit pirítsd meg. Só frissen őrölt bors, chili ízlés szerint mehet rá. A lángot elzárhatod, forgasd össze a kifőtt tésztával, szórd meg az apróra vágott vagy morzsolt kakukkfűvel. Fedő alatt egy perc izzadás jót tesz neki.

Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr7718089368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildi83 2010.09.14. 12:29:39

Hű de jól néz ki :) és csupa ízletes hozzávalót tartalmaz. Szerintem a hétvégén összehozom.

Éva_spooon 2010.09.14. 20:46:18

Még élénken él az emlékezetemben a Feleség arckifejezése, mikor 2007/2008 szilveszterén nekiálltam erdeigombás tésztát csinálni a vert seregnek, amit ez a felszisszenős mondat kísért: "De az Ádi nem szereti a gombát!" Aztán Ádi megkóstolta, megdöbbent, megkérdezett, meglepődött, s meghajlott a gomba előtt végül... végérvényesen. Legközelebb én dörzsölgettem a meglepettségtől elhomályosult tekintetem, mikor villámlátogatóban elém lépett egy tál gőzölgő, saját készítésű gombás tésztával. "De hisz Ádi nem szereti a gombát!" Akkorra ez már nem így volt. Most meg gombát gombára halmoz. Gombasztikus! ;)

Ádám spooon 2010.09.15. 20:44:06

Úgy volt. Olyannyira, hogy már kísérletezek is a gombával; ez már saját kreáció. Még ha nem is túl bonyolult - kihagytam belőle a tejszínt.

Ádám spooon 2010.09.15. 20:44:46

...és te gnocchit nyomtál. Ütött.

Éva_spooon 2010.09.16. 08:28:12

A tejszín nem is feltétlen kell hozzá. Viszont a gomba és a parmezán nálam már évek óta házasságban él.

Ildi83 2010.09.19. 11:20:36

Elkészült, és nagyon finom :). Mondjuk nálunk a gomba mindig is a kedvencek közé tartozott, leggyakrabban a csiperkét szoktuk fogyasztani.

Reni 2010.09.20. 15:38:46

én nem is nagyon szoktam a gombához tejszínt használni... pláne nem a vargányához. épp eléggé krémessé teszi a finom vaj :) imádnám ezt a tésztát, ahogy gnocchival is imádom az erdei gombát :]

Ildi83 2010.09.20. 15:48:28

Tejszínt én se raktam bele, meg én a chilit is kihagytam, de így is nagyon ízletes és még sokszor az asztalra kerül :).
süti beállítások módosítása