SPOOON 1-2-3

Lehet ezt jól is csinálni

2010. szeptember 07. - Bezzegh Éva

Rengeteget szidják az amerikai konyhát. Már ha egyáltalán lehet ilyenről beszélni. Igazából nem az ételfajtákal van a legnagyobb probléma, hanem az alapanyagokkal, illetve a ténnyel, hogy házilag alig kerül összeállításra valami nyers hozzávalókból: többnyire az amerikaiak készételeket fogyasztanak, ami persze, hogy a sok feldolgozást követően, ha vitminhiányosan is, de még egyáltalán ehető legyen, sok ízfokozát, aromásítást, színezést és állományjavítást igényel, illetve a hosszabb távú csomagolt polcontartáshoz nem kevés tartósítást. Pedig mennyire egyszerű dolog egy átgondolt bevásárlást követően otthon összedobni a jobbnál jobb falatokat!

A tini éveimben kellő ismeretek és az engem (mindenkit) körülvevő környezet ilyen irányú igényének a hiányában egyáltalán nem figyeltem a táplálkozásomra. Ugyanakkor rengeteget jártam Korinna barátnőmmel, ahogy mi akkor hívtuk, "kalóriatúrákra". Ez gyorskajáldák végiglátogatását jelentette. Ebben az időben ismertetett meg az egyik amerikai tanárom a "pancake"-kel, azaz a vastag, serpenyős palacsintával, amit a kedvemért minden hétvégén megcsináltak nekem, mikor náluk ragadtam Szegeden. Előre gyártott porból. :) Amikor az USÁ-ban voltam (az éltem szót 3 kurta hónapra enyhe túlzás volna használni), a vendéglátóim, mint minden "rendes" amerikai család szinte csak gyorskajáldákba hordtak, vagy onnan hozták az vacsorát. 3 hónap alatt 10 kilót szedtem fel. Brrrrr. Ünnepnapokon pedig elzarándokoltunk egy helyi étterembe palacsintát enni. Imádtam. Ma is nosztalgiával gondolok rá. Már-már sóvárogva. Ezért muszáj volt kifejlesztenem egy egészséges változatot.

EGÉSZSÉGES AMERIKAI PALACSINTA ALMÁVAL, FAHÉJJAL ÉS JUHARSZIRUPPAL

A különbség egy hagyományos crépe, azaz a nálunk is elterjedt vékony palacsinta és az amerikában népszerű, vaskos rokona között az többnyire az, hogy kicsit sűrűbb a palacsintatészta, és hogy megemelkedjen sütés közben, szódabikarbóna is kerül bele. Amivel én még turbóztam, az az, hogy a tésztába almát reszeltem, és a lerétegezett palacsinta közé a vajon kívül őrölt fahéjat is tettem. A végén pedig az elmaradhatatlan juharsziruppal öntöztem meg a tornyot. Ezt tálaltam fel ma reggelire a családnak. Gyors, finom, egészséges.

Hozzávalók

(az én konyhámban többnyire minden bio - azaz vegyszermentes - és teljeskiőrlésű, de természetesen lehet finomlisztet és nem bio termékeket használni)

1 bio tojás

1 bögre bio tej

1 bögre teljeskiőrlésű bio tönkölyliszt

1 bio alma

1kk szódabikarbóna

3ek extraszűz olívaolaj

1ek bio vaj

1ek őrölt fahéj

A tojást a tejjel és a liszttel egy habverő segítségével csomómentesre keverem, hozzádolgozom a szdabikarbónát és az olajból 2 evőkanálnyit. A seprenyőben felhevítem a maradék olívaolajat. Amíg melegszik, egy nagylyuk reszelőn lereszelem az almát, és a palacsintatésztához keverem. A palacsintákat merőkanálnyi adagokban kisütöm. Minden megsült réteget vajjal kenek meg, és meghintek őrölt fahéjjal. Az utolsó réteget nyakonöntöm a juharsziruppal, és tálalom. Ha valaki szeretné, akár még tört mandulával vagy dióval is megszórhatja a palacsintákat.

Egy frissen facsart narancslé kíséretében pompás reggeli gyereknek, felnőttnek egyaránt.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3318089354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása