SPOOON 1-2-3

Ágikámnak szeretettel

2014. április 01. - Bezzegh Éva

Ági barátnőm, amikor paleózni kezdett, majd aztán nem sokkal én is, azt mondta: "Évikém, majd alkalomadtán, ha kikísérleteznél egy frankó pizzatésztát, azt megköszönném... mert az azért nagyon hiányzik!" 

Hónapokig bújtam a netet keresve a megfelelőt, de nem találtam, ezért valóban saját utat kellett választanom. Édes Ágikám, kísérleteztem rendületlenül, mire kigyúrtam - szó szerint - azt a változatot, ami a leginkább közelít az eredetihez. Még egy fokkal lehetne roppanósabb, de ez már van olyan, hogy szívesen megosztom, közben próbálkozom tovább a tökéleteset megalkotni. Addig is cserébe a rengeteg hasznos konyhai és nem konyhai tippért, a barátságért, barátságból, szeretettel Neked!

SÜLT KÁPIÁS KECSKESAJTOS SZARDELLÁS PALEO PIZZA OLÍVABOGYÓVAL, LILAHAGYMÁVAL ÉS PISZTÁCIÁVAL

hozzávalók

a tésztához

2ek útifűmaghéj

2dl hideg víz

1 zacskó élesztő (DM bio élesztő)

1dl langyos víz

1ek méz

1 tojás

1ek olívaolaj

3/4 bögre tápiókaliszt + kevés a gyúráshoz

3/4 bögre mandulaliszt

a szószhoz

1/2 doboz darabos paradicsomkonzerv

1ek szárított oregánó

1kk

1kk balzsamecet

1 gerezd fokhagyma

feltétnek (gyakorlatilag itt működhet bármi, én most az alábbiakkal készítettem)

10dkg érett, reszelhető sajt

1 doboz szardella

3-4 fél sült, felcsíkozott kápia (készen vásároltam)

1/2 doboz kenhető kecskesajt (paleósok hagyják el!)

1 cikkelyekre vágott közepes lilahagyma

pár szem felkarikázott fekete olívabogyó

1 marék durvára vágott pisztácia 

néhány apróbbra tépkedett bazsalikomlevél

igény szerint hegyes, erős zöldpaprika felkarikázva

A tésztához három keverőtálat készítek be: az egyikbe az élesztőt teszem az 1dl meleg vízben feloldott mézzel elkeverve, a másikba az útifűmaghéjat a 2dl hideg vízzel, a harmadikba a liszteket a sóval. Megvárom, hogy az útifűmajhéj fölvegye az összes vizet, az élesztő pedig egy kicsit meginduljon, habosodjon. Ekkor az élesztőt hozzádolgozom a bezselésedett útifűmaghéjhoz a tojással és az olívaolajjal együtt, majd az egészhez hozzáadom a liszteket, és egy villával alaposan, csomómentesen elkeverem. A tálat egy konyharuhával lefedem, és beteszem a melegentartó funkcióra állított sütőbe (35 fok) 50-70 percre, hogy a tészta megkeljen (de maradhat egy éjszakán át is.

Amikor a tészta megkelt, egy sütőpapírral borított deszkát beszórok tápióka liszttel, a tésztát kézzel kiveszem, ketté szedem, egyenként meghempergetem benne, majd a tenyeremmel kinyújtom mindkettőt a lehető legvékonyabbra (vagy ha épp a vastag tésztát szereti a család, akkor ízlés szerint) annyi plusz liszttel szórva, hogy ne ragadjon. A sütőpapírral együtt a deszkáról áthúzom a pizzaalapokat egy-egy tepsire, a tetejüket megkenem a paradicsomszósszal, ráreszelem a sajtot, elosztom rajtuk a kívánt feltéteket, meglocsolom kevés olívaolajjal (én a szardellából visszamaradt olajat használtam), és kb. 15-20 percre betolom maximumra fokra előmelegített sütőbe, de legalábbis addig, hogy a pizzatészta megsüljön, a széle roppanós legyen, uyganakkor ne égjen meg. Figyelni kell. 

...Aztán meg habzsolni. 

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr3318090392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása