SPOOON 1-2-3

Egytálétel

2012. január 25. - Bezzegh Éva

Egy tál étel. Egytálétel. Lehet ez leves, egyéb főtt étel vagy sütőben sült mindent bele finomság. Az utóbbi időben nagyon rákaptam arra, hogy mindennemű zöldséggel és gyümölccsel helyettesítem a klasszik krumpli köreteket, amiből aztán a mellékesnek, kísérőnek szánt étel esetenként főfogássá növi ki magát. Ez a Karácsonyi időszakban a szüleimnél eltöltött napokban kigondolt étel egyike ezeknek a kísérleteknek. Szétnéztem a spájzban, találtam almát, tököt, diót, társítottam hozzá egy öntetet - ötfűszerkeverék hiányában szimplán fahéjat, borsot, szegfűszeget használtam -, és betoltam a sütőbe. Mennyei lett. Itthon a jö öreg ötfűszerhez nyúltam, amit az utóbbi időben több receptben is jól tudtam használni. Hogy csak néhányat említsek: csirkeételben, sült gesztenyéhez, mascarponés-ötfűszeres-csokis gesztenyekúpban. Érdemes beszerezni egy csomaggal, jó hasznát veszi az ember a téli ízek és hangulatok előállításánál. Ha pedig nincs a közelben, hát alkossunk hasonlót, mint már írtam fahéjból, borsból, szegfűszegből. (Az ötfűszerkeveréknek egyébként a fahéj és a szegfűszeg szintén hozzávalója, ezen felül tartalmaz csilagánizst, édesköménymagot, szecsuáni borsot.)

ÖTFŰSZERES, NARANCSMÁZAS SÜLT TÖK-ALMA-DIÓ TRIÓ FÜSTÖLT KACSAMELLEL

hozzávalók

1kg tök

1/2kg alma

15dkg dió

30dk melegen füstölt kacsamell (én a Culinarisban veszem)

az öntethez

1 nagy narancs leve

1/2dl olívaolaj

2 púpos ek nyírfacukor

1 ek ötfűszerkeverék

A sütőt 180 fokra előmelegítem. A tököt és az almát megmosom, felhasítom, kimagozom, és hájastól falatnyi darabokra vágom, majd elosztom egy nagy tepsiben. Az öntet hozzávalóit elkeverem, rálocsolom a tepsi tartalmára, majd jól összeforgatom az almát és a tököt a fűszeres lével, hogy az mindenütt bevonja. A megpucolt dióval megszóröm a tepsit, végül a kacsamellet félcentis szeletekre vágom, és elosztom a tök-alma-dió trió tetején. Mehet a sütőbe 40 percre.

Tálaláskor csak úgy, ahogy sikerül, lapátolok a tepsiből egyenesen a tányérokra, hogy mindenből jusson, és a kisült fűszeres, édes lével meglocsolom a kitálalt ételt. Kacsa nélkül köretnek is remekül illik bármilyen sült mellé.

Én nem tudom annyiszor csinálni, hogy megunjam.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr5818089722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása