SPOOON 1-2-3

Csőbe húzva

2011. október 02. - Bezzegh Éva

A csőben sült kifejezést gyerekként hosszú éveken át nem tudtam értelmezni. Aztán mikor végre valaki fellebbentette a fátylat, hogy ez egy sütőben sült, többnyire rakottas ételt jelent, aminek a tetejét barnára pirítjuk (gratinírozzuk), akkor meg arra csodálkoztam rá, hogy miért nem lehet egyszerűen sütőben sültnek nevezni azt a nyomorult ételt. (Vélhetően azért, mert a mediterrán vidékeken, ahol maga a kifejezés meghonosodott, eredendően egy hosszúkás, fedeles, kvázi cső formájú cserépedény szolgált ezeknek az ételeknek a megsütésére.) Mindenesetre vitathatatlan tény, hogy a csőben sültek hihetetlen kevés munkával elkészíthető, nagyon ízletes ételek.

A szombati ebédünk a karnivor páromat elsőre komolyan meghökkentette. Olyannyira, hogy először rém bátortalanul csupán két szánalmasan kicsi brokkolirózsát halászott át a tányérjára a tálból. Mikor megkérdeztem, hogy az állítólagos farkaséhségét ennyivel kívánja-e csillapítani, a válasz az volt, hogy "Mittomén, ízlik-e, soha nem ettem még ilyet". "Én sem" - vágtam rá, és gyorsan hozzátettem, hogy az egész csupán brokkoli, sajt, tejszín, tejföl, mandula. Mindegyiket ismeri, mindegyiket szereti... na, ezek vannak összekombinálva. A végeredmény? Az én drágám az első kóstolást követően annyira felbátorodott, hogy az egész tállal a magévá tette. Még jó, hogy a gyereknek és magamnak szedtem ki előzetesen belőle!

HÁROMSAJTOS-MANDULÁS CSŐBEN SÜLT BROKKOLI

hozzávalók

1 nagy fej brokkoli

a mártáshoz

10dkg parmezán sajt

10dkg manchego sajt

10dkg ementáli sajt

(...vagy bármilyen egyéb érlelt sajtok)

2dl tejszín

2dl tejföl (elhagyható)

1/2 szerecsendió

, frissen őrölt bors

2 marék mandula

A sütőt beizzítom 180 fokra. A brokkolit rózsáira szedem, megsózom, és egy párolóedényben gőz fölött lefedve roppanósra párolom. Abban az 5-7 percben, amíg párolódik, összeállítom a mártást. Ehhez a sajtokat lereszelem, összekeverem, 3 maréknyit félreteszek, a többihez hozzádolgozom a tejszínt és a tejfölt, sózom, borsozom, belereszelem a szerecsendiót, és az egészet jól elkeverem. A mandulát késsel durvára vágom, és elegyítem a félretett reszelt sajttal. Amikor a brokkoli kész, lecsöpögtetem, egy tűzálló tálban elrendezem, egyenletesen elosztom rajta a mártást, végül beborítom a mandulás reszelt sajtkeverékkel. 30 perc alatt aranybarnára sültöm, és forrón tálalom. Egyéb dolgom nincs.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr8918089644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása