SPOOON 1-2-3

101

2010. november 15. - Bezzegh Éva

Nem, most nem a klasszikus Walt Disney dalmatáit idézem meg. Ez a mostani bejegyzésem sorszáma, amivel jómagam beléptem a második százba. Jó érzés, hogy fél év alatt sikerült annyi tartalommal megtöltenünk az oldalt, hogy használhatóvá vált sokak számára. Mikor belevágtunk, még nem tudtuk, lesz-e értelme, célja, létjogosultsága annak, amit csinálunk, hogy fogunk-e tudni együttműködni mi hárman, hogy hogyan fogjuk ezt csinálni, hogy miben leszünk azonos platformon és miben fogunk (össze)különbözni, de minden szépen, menet közben kialakult, mostanra nagyjából kezdünk formálódni, és ez jó érzéssel tölt el. Köszönet érte a társaknak, Dorcinak és Ádinak! Mostanság özönlenek is a kedves telefonok és levelek, amikben arról számoltok be, hogy "innen főztök", és hogy jól használhatónak ítélitek nem csupán a recepteket, hanem magát a szájtot is, emellett tetszetősnek találjátok az ételeket, ízlésesnek a honlapot. Nos, nagyon köszönjük a sok megerősítést. Nekünk az ad lendületet a munkában, ha tudjuk, van értelme, mert a hasznotokra válik - hisz Értetek csináljuk.

Ezúttal álljon itt egy rém gyors és könnyen elkészíthető ínyencség, a mai grippaűző levesünk Lolával - csak úgy egyszerűen, elegánsan, egészségesen.

TOM KHA GAI

A galangal vagy más néven sziámi gyömbér, ami ennek a levesnek az ízalapját adja a Culinarisban vagy keleti boltokban fellelhető fűszer- és gyógynövény. Indonéziából származik, a távol-keleti konyha, mint a thai, a vietnámi, az indonéz, előszeretettel használja. Ránézésre megállapítható, hogy rokonságban áll a gyömbérrel, de ízben kevés a hasonlóság közöttük - a galangál nem csíp, mint a gyömbér, ezzel szemben van egyfajta citrusos, földes aromája. Nem bizonyított tény még, de nemrégiben születtek arra vonatkozó megállapítások, hogy megöli a rákos sejteket, és egyben segíti az egészséges sejte védekezőképességét. Úgy legyen!

hozzávalók

5dl csirkealaplé (bio leveskockából)

2.5dl kókusztej (én mondjuk a teljes dobozzal belezúdítottam, ami 4dl)

5cm friss galangal (én a fagyasztóból kaptam elő)

1/2kg csirkemell

1-2ek aprított friss piros chili (ki mennyire szereti erősen)

2-3ek halszósz

1/2tk nád-/nyírfacukor vagy méz

pár csepp lime-lé

díszítésnek friss korianderzöld

Az alapléhez fölteszek vizet forrni, majd föloldom benne a leveskockát. A galangalt meghámozom, hajszálvékony szeletekre vágom, és a kókusztejjel valamint az alaplével fölteszem a tűzre. Forrás után visszaveszem a lángot, és 10 percig főzöm a levest. Közben a csirkemellet megmosom és vékony csíkokra vágom, illetve a chilit (nekem ez is a fagyasztóból jön) felaprítom. (A friss fenyérfű és kaffir lime levél sem árt neki, de én ezt most kihagytam.) A csirkét a chilivel együtt a levesbe zúdítom, és 8 percig főzöm. (Ha gyerekek is esznek belőle, a chilit csak tálaláskor adom hozzá.) Végül 2-3ek halszósszal ízesítem, és diszkrét édesítéssel teszem kerekké az ízeket.

Én pár csepp lime-lét is szoktam tenni hozzá, és friss korianderzölddel tálalom.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr9018089442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

murdarat 2010.11.16. 14:53:38

Ha már szóba került az - amúgy tényleg szép - oldal, bele akartam kötni, hogy milyen borzasztó a 2 poszt/oldal felállás.
...erre most látom, hogy már nem úgy van.
Köszi, gondolatolvasók!
:D

Éva_spooon 2010.11.17. 06:56:04

Ebben Ádám és Dorci - a Márton napi utóhangulat jegyében szólva - a "ludas". Ha rajtam múlik, marad a nyomtatott szakácskönyveket idéző 2 recept/oldal, de a srácoknak teljesen igaza volt, jobb ez így. Örülünk, ha ezzel is a kedvetekre tettünk!
süti beállítások módosítása