SPOOON 1-2-3

Mediterránia

2010. november 12. - Bezzegh Éva

Kevés ember él a földön, akire ne hatott volna a mediterrán konyha mindent elsöprő ereje. Ha másképp nem, hát a pizzáig, tésztáig, gyrosig mindenki eljutott. A görög, olasz, szerb, török konyha egyszerűségüknél, változatosságuknál és karakteres ízharmóniáiknál fogva meghódították a földlakókat, ahogy vannak. Arról nem is beszélve, hogy ezen nemzetek ételei többségükben rendkívül egészségesek is, így a mi otthonunkban is gyakran terítékre kerülnek.

A lányom, mint szinte minden gyerek, imádja a tésztákat. A klasszikus húsos, sonkás, tejszínes verziókat nem igazán ismeri, de a tengerlakókkal benépesített illetve zöldséges változatok szeretete már komolyna beépült nála. A gyorsaság a vacsorák asztalra varázsolásakor, persze, általában szempont az egészséges hozzávalók és finom íztársítások mellett, így fontos, hogy az éppen "betütő" kulináris agyviharom akkor hirtelen kivitelezhető is legyen.

Mivel én paleo, a pedig családot nem kísértem ezzel, egye sajátos olaszos-görögös ötletem támadt.

CSŐBEN SÜLT PARADICSOMOS-SPENÓTOS FETA AKÁR TÉSZTÁVAL KEVERVE

hozzávalók

1 nagy marék spenót

20dkg fetasajt

4db kemény paradicsom

2 szál újhagyma

2 gerezd fokhagyma

1tk oregánó

1tk borsikafű

1/2tk frissen reszelt szerecsendió

3ek olívaolaj

1tk balzsamecet

, frissen őrölt bors

A sütőt beállítom 180 fokra. (Ha van kombinált grillmód, az sem hátrány.) Egy nagy keverőtálat bekészítek. A spenótot megmosom, szárastól egycentis csíkokra vágom. A sajtot, paradicsomot felkockázom, az újhagymát felaprítom, mehetnek a tálba a spenóttal, az olívaolajjal, balzsamecettel, fűszerekkel együtt. (Ha a család szeretné, a fekete olívabogyót sem hagytam volna ki...) A fokhagymát is belereszelem, majd az egészet jól elkeverem, egy tűzálló tálba teszem, és 20 percre betolom a sütőbe.

Aki szeretne hozzá tésztát főzni, amivel majd összeforgthatja, az ezen a ponton tegyen föl neki vizet forrni. Én spenótos tagliatellével kínáltam a Csemetének, Apának friss kenyérrel mártogatni, én magában ettem. 

Remek vacsi volt.

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr2718089438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása