SPOOON 1-2-3

...de én úgy mondom, hogy "omlósz"

2010. június 02. - Ádám (spooon)

A reklámban hadováló gyerekkel ellentétben engem a szüleim megtanítottak magyarul, de mivel ezt az ételt csak úgy hallottam a kínai gyorsbüfékben, hogy illato-omlósz cíke, pici cipő, hát én is így hívom.

Bár mindig szarul vagyok a kínai gyorskajáldák után (MSG-intolerancia, bizonyos fokú ételallergia az ízfokozóként használt tetemes mennyiségű nátrium-glutamát ellen), rendszeresen eszem ilyen helyeken, gasztrociki ide vagy oda. A gombá-bámbusz- meg szecuá-cíke mellett az illatos-omlós is nagy kedvenc, amiben ugyan ízfokozó nincs, cserébe tocsog az olajban. Nem vagyunk kijjebb.

Mivel úgy tűnik, hogy a "ne egyél kínait, mert utána rosszul leszel" bonyolult logikai összefüggést férfiagyam táplálékkereső állapotában nem hajlandó feldolgozni, jobbnak látom itthon elkészíteni a kínai konyha remekeit (ha már Tuk-tuk nincs). Ehhez parádés szakácskönyveim vannak, jött is a döbbenet: a kínai kulinária rettentő összetett, és alapvetően semmi köze ahhoz, amit mi itthon ilyen néven ismerünk. A kínai (mind a négy nagy tájegység, de főleg a kantoni) táplálkozást a szegénység alakította: mindent el kellett fogyasztani, ha nem akartak éhenhalni, ergo mindent el kellett tudni ízletesen készíteni. Az alábbi recept viszont nem egzotikus, nem extrém, egy hétköznapi vacsorának tökéletes.

ILLATOS-OMLÓS CSIRKE BÉBISPENÓT-SALÁTÁVAL

Kell hozzá:

fejenként 15 dkg csirkemellfilé

2-5 tojásfehérje (létszámtól függően)

1 citrom

egy kis chili

tojásfehérjénként egy evőkanál kukoricaliszt (más liszttel sem rossz)

1 nagy gerezd fokhagyma

A salátához (amibe olyan zöldséget teszel, amit akarsz, ez csak ötlet):

vinaigrette-szósz (olívaolaj, dijoni mustár, balzsamecet, , bors)

bébispenót (madársaláta, fejessaláta is remek)

(koktél)paradicsom

újhagyma

serpenyőben kicsit megpirított fenyőmag

A csirkehúst vágd vékony, hosszú csíkokra, és egy citrom kifacsart levével megöntözve meg a felaprított chilivel megszórva hagyd állni (akár egy napot is) a hűtőben. Ettől lesz omlós, a savak megdolgozzák (kicsit előfőzik) a húst. Verd habbá a tojásfehérjét, keverd bele a lisztet (össze fog esni, nem para), csipet sót, és nyomd bele a gerezd fokhagymát. Keverd bele a husit, és forró olajban 3-3 perc alatt süsd a csirkecsíkokat világosbarnára. Papírtörlőn csepegtesd le - ha elég forró az olaj, ropogós marad a cucc és nem fog tocsogni.

A vinaigrette-szószhoz ("vinegrett" - az egyik alapvető salátaöntet) keverj össze egy teáskanál erős djoni mustárt (olcsón kapni minden hiperben, a cukros magyart meg egye, akinek két anyja van) sóval, borssal, egy evőkanál balzsamecettel és cseppenként keverd hozzá az olívaolajat, 2-3 decilitert is felvesz. Ezzel öntsd nyakon a salátát.

Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr1318089252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva 2010.06.02. 21:52:46

Kár, hogy ezt csak úgy lájkolni nem lehet! Nagyon jól szórakoztam, köszönöm! ;)

Reni 2010.07.15. 08:59:36

pont a hétvégén készítettem én is ezt az illatos-omlós csirkét (én is állati rosszul tudok lenni a gyorskajádás okosságoktól, de ennek ellenére félévente egyszer belefér..) és én a tejbe tettem a fokhagymán és a citromon kívül még ötfűszer keveréket. (gyorsan összezúztam mozsárban a hozzávalókat). Na így tényleg illatos lett az omlósság mellett. Szerintem eléggé ütött és bizony, az otthoni nem tocsogott :]

Spooon 1...2...3! 2010.07.17. 00:22:07

Reni, kösz, kipróbálom úgy is!

TNóri 2010.08.11. 16:19:40

Ádám! Nagyon ízlett a családnak, amikor elkészítettem a receptet! Felkerült a hétvégi menük listájára. :)
Mindhármótoknak köszönöm a remek oldalt és recepteket! Sorra próbálom ki őket. Sok sikert a továbiakhoz!! :)

Ádám spooon 2010.10.18. 22:00:57

Nóri, köszönjük, örülünk a sikerednek!
süti beállítások módosítása