SPOOON 1-2-3

Kéz a kézben

2012. december 14. - Bezzegh Éva

Sokan a tojást ha már, akkor bacon, sonka, kolbász, gomba társaságában tudják kizárólag elképzelni. Az én kulináris világomban azonban a tojás végérvényesen összeforrt a spenóttal. Legyen szó szufléról, rántottáról vagy egyéb más tojásételről (hmmmm... a Dérynés buggyantott tojás spenótágyon hollandi mártással egyszerűen felülmúlhatatlan!), nekem a tojás akkor ízlik a legjobban, ha a zöld levelek az ő örök kísérőjükkel, mint a fokhagyma és bors, jönnek erősíteni a frontvonalat. Ehhez a brigádhoz nekem még az olasz vonalvezetés passzol nagyon parmezánnal és bazsalikommal. (Ahogy tapsztalom, ezt a kombót Ádám és T. Családja sem veti meg.) Sőt, még néha egy kis feta is belefér. (A parmezános-spenótos-fetás muffinrecetemet, amit anno még az ovinak találtam ki uzsonnára, valamikor tervezem még itt megosztani.) 

SÜLT TOJÁS FOKHAGYMÁS SPENÓTÁGYON RÁOLVADT SAJTKABÁTTAL, DIÓVAL

hozzávalók

2ek olívaolaj

2ek vaj

4 gerezd fokhagyma

1/2kg spenót

frissen őrölt bors

4 tojás

10dkg parmezán

1 marék dió

friss bazsalikom

szerecsendió

Persze, ha valakit a turbó változatot tesz igazán boldoggá, kevés gomba, szárított sonka, szárított paradicsom is kiváló adaléka lehet ennek a fogásnak.

Először a spenótot készítem elő. Ehhez  az olvasztott vaj és olaj keverékén illatozásig pirítom a zúzott fokhagymát, megjd beleforgatom a megmosott, lecsöpögtett, de szárától meg nem fosztott spenótot. (Ha sonkával és gombával készítem az ételt, előbb a sonkát, majd a gombát pirítom le a zsiradékon egymástól távol, hogy ne levet eresszen, hanem piruljon a gomba, arra mehet a spenót, utána a szárított paradicsom.) A spenótra ráütöm a tojásokat, ráreszelem a sajtot, az edényt egy fedővel levedem, és hagyom, hogy az így hőkabinban a tojás fehérje megkössön, a sajt megoldvadjon, míg a sárgája folyós marad. Kb. 4-5 perc. Tálalás előtt az ételt sózom, borsozom, szerecsendiót reszelek rá, és meghintem aprított bazsalikommal és durvára vágott dióval. Nekem a kenyér akár el is maradhat, de paradicsom nem hiányozhat mellőle. 

Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr5218090018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása