SPOOON 1-2-3

Ötperces keksz ötórai teához

2012. szeptember 27. - Bezzegh Éva

Reggeli kávé mellé, uzsonna gyanánt egy almával ez a keksz hibátlan. Tisztán teljes kiőrlésű lisztből, nyers nádcukorral készül - még egészséges is. Öt perc munka van vele.

DIÓS VAJASKEKSZ

kell hozzá (40-50 darabhoz)

40 dkg teljes kiőrlésű rozs- vagy búzaliszt

20 dkg vaj

egy marék dióbél (kb. 6-8 dkg)

15 dkg nyers nádcukor

egy tojás

késhegynyi

A dión kívül az összes hozzávalót gyúrd homogén tésztává, legegyszerűbb a robotgép késeire bízni. A diót aprítsd nagyobb darabokra, majd dolgozd a tésztához. Sodorj az egészből kb. 5 cm átmérőjű hengert és tedd a hűtőbe egy órára. A sütőt melegítsd 180 °C-ra, ne használj légkeverést. A hűtőből kivett hengert vágd fél centi vastag korongokra és kis helyet hagyva köztük süsd addig, amíg épp elkezdenek barnulni. Melegen nem finom, másnapra érik be.

Ádám

A bejegyzés trackback címe:

https://spooon123.blog.hu/api/trackback/id/tr4118089918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meddy 2012.09.29. 19:19:51

A keksz nagyon-nagyon finom, viszont öt percesnél azért több munkát igényel... ;-) Engem mondjuk ez nem fog legközelebb sem eltántorítani a sütéstől!!! Köszi a receptet!!! :-)

Spooon 1...2...3! 2012.09.29. 21:07:59

Meddy, elnézést, ha félrevezettünk - a hűtés/sütés nem számít az öt percbe, ez a nettó munka: az összeállítás, felszeletelés. Ennyit kell a konyhában állni. Örülünk, hogy ízlik! (Á)

meddy 2012.10.05. 12:00:33

Nem vezettetek félre ;-), egyszerűen én vagyok rutintalan, na meg maximalista... Merthogy a szeletelésnél nekem nem maradtak szép kör alakúak az egyes kekszek, és minden egyesnél formázgattam, úgy tettem a tepsire. Viszont azóta még egyszer sütöttem, mert a családnak nagyon ízlik. És az oviban, ahol dolgozom, szintén meg fogjuk csinálni a gyerekekkel majd az adventi időszakban... :-) Köszi mégegyszer!!!!!!!!!!

Spooon 1...2...3! 2012.10.16. 19:56:58

Örülünk, hogy ízlett! A szeletelés csak akkor megy könnyen, ha jó hideg a tészta.
süti beállítások módosítása